Sunday, Jun 3, 2018

صفحه نخست » واکنش ۲ عضو انصار حزب الله به قرار گرفتن نامشان در لیست تحریم ها، جمهوری خواهان ژست فیل بودن می گیرند ولی همان الاغند!

tahrim_060218.jpgنامه نیوز: عبدالحمید محتشم دبیرکل انصار حزب الله گفت: آمریکایی ها با تحریم اغراض اقتصادی، مالی و سیاسی را تعقیب می کنند که هیچ کدام درباره من موضوعیت ندارد، حالا اگر چیزی از من توانستند پیدا کنند، برای خودشان بردارند.

وی با بیان اینکه ژست فیل بودن به جمهوری خواهان نیامده، ادامه داد: با توجه به اقدامات ناشیانه ای که انجام می دهند، به نظر می رسد جمهوری خواهان مثل رقبای سیاسی شان یعنی دموکرات ها، الاغ باشند بهتر است چون جمهوری خواه ها در این زمینه چیزی از دموکرات ها کم ندارند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

دبیرکل انصار حزب الله اظهار کرد: آمریکا پیش از این چندین بار ملت ایران را تحریم کرد و به نتیجه ای دست نیافت، حالا گویا با تحریم کلی کردن ملت ایران قانع نمی شود و می خواهد تک تک مردم ما را با اسم تحریم کند؛ من هم یکی از آحاد ملت ایران، چه فرقی می کند، به عبارت دیگر من چه خصوصیتی داشتم که حالا شامل تحریم شوم؟

وی درباره تأثیر تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا بر سفرهای خارجی خود گفت: من سفر خارجی نداشتم. دولت آمریکا از سر درماندگی تیری در تاریکی انداخت.

محتشم با بیان اینکه وقتی خبر تحریم شدنم را شنیدم هیچ واکنشی نداشتم، تأکید کرد: کسانی که امروز در چرخه مسئولان نظام فعال هستند وقتی از طرف آمریکا تحریم می شوند مشکلی برای کشور پیش نمی آید چه رسد به من که شهروند عادی هستم.

tahrim2_060218.jpgواکنش «حمید استاد» به تحریمش: ما الحمدلله از چیزی محروم نشدیم

یکی دیگر از اشخاصی که وزارت خزانه‌داری آمریکا در لیست تحریمی‌های جدید خود از آن نام برده، «حمید استاد»، مسوول انصار حزب‌الله شرق کشور است. استاد ضمن اینکه این اتفاق را توفیقی برای خود و مایه‌ی خرسندی‌اش دانست درباره‌ی دلیل آن گفت: در ضربه زدن به استکبار انگار تا جایی پیش رفتم که آنها را به اینجا رسانده که بنده را تحریم ظالمانه کنند.

متن کامل گفت‌وگوی کوتاه خبرنگار انصاف نیوز با حمید استاد در پی می‌آید:

خبرنگار انصاف نیوز: آقای استاد، آیا اطلاع دارید که اسمتان در لیست تحریم شدگان آمریکا قرار گرفته است؟

حمید استاد: بله

نظرتان درباره‌ی این موضوع چیست؟ آیا اصلا تا به‌حال سفری به خارج از کشور داشته‌اید؟

سفر به خارج که داشتیم.

فکر می‌کنید علت این تحریم‌ها چیست؟ آیا فعالیت مالی هم داشته‌اید؟

نه، فعالیت مالی و اینها در خارج از کشور نداشتم. مباحثی که خودشان مطرح کردند، بیشتر بحث حمایت از حکومت و نقض حقوق بشر و اینها بوده است.

منظورتان حمایت از جمهوری اسلامی است؟ یعنی برای حمایت از حکومت مستقر شما را تحریم کرده‌اند؟

بله، اعلام کرده‌اند دیگر.

فکر می‌کنید این تحریم‌ها چه تاثیری در زندگی شما بگذارد؟

ما الحمدلله از چیزی محروم نشدیم.

آقای استاد، لطفا دقیق‌تر توضیح دهید که فکر می‌کنید دلیل بودن نام شما در میان تحریمی‌ها چیست؟

بحث حزب الله است دیگر. من مسوول انصار حزب الله در شرق کشور هستم، دلیلش همین است؛ خیلی هم خوشحال و خرسند هستم. این خودش توفیقی است که در ضربه زدن به استکبار انگار تا جایی پیش رفتم که آنها را به اینجا رسانده که بنده را تحریم ظالمانه کنند.

پس شما هنوز فعال هستید؛ چون خاطرم هست که زمانی دچار یکسری مشکلات درون سیستمی با گروه دیگری در حزب الله مشهد شده بودید و گلایه‌هایی داشتید.

نه، مشکلی نیست و چیز خاصی نبوده است. ما هرروز بهتر و قوی‌تر کار می‌کنیم و با توجه به شرایط زمانه هم الحمدلله حضور فعالی داشتیم. چه در بحث ضربه زدن به آل سعود بوده، چه ضربه زدن به آمریکا و اسراییل بوده...

یعنی به چه شکلی؟ چه فعالیتی انجام شده؟

فعالیت حزب الله از روز اول ابعاد بارزی داشت.

مثلا مشخصا حزب الله مشهد چکار کرده که به آل سعود ضربه زده و به ضرر آنها بوده؟

در رابطه با آل سعود، خب از بحث تحریم کالاهایشان بوده تا راهپیمایی‌ها و تجمعاتی که در مقابل کنسولگری عربستان برگزار کردیم، تعطیلی کنسولگری عربستان در مشهد...

فکر می‌کنید تعطیلی کنسولگری عربستان در مشهد و این دست حملات به سفارتخانه‌ها چه تهران و چه مشهد به نفع ایران بود و یا آل سعود؟

بحث سفارت عربستان در تهران جدا است؛ ما در بیانیه‌ای هم که همانموقع دادیم تجمع تا مقابل سفارت را قبول کردیم ولی ورود را قبول نکردیم. یعنی تا لحظه‌ای که کسی ورود نکرده بود داخل سفارت را حمایت کردیم. مشهد را هم کسی ورود نکرد.

فقط تجمع بود؟!

تجمع بود و درخواست تعطیلی و پایین آوردن پرچم.

در مسایلی که دی‌ماه پیش آمد و شروعش را از مشهد دانسته‌اند، بسیاری از تحلیلگران و حاضرین در مشهد، گفتند که از گروه‌هایی موسوم به حزب الله شروع شده و بعد از دستشان خارج شده است...

نه، من همان‌موقع هم تکذیب کردم و همان‌موقع هم گفتم که این‌چنین نبوده. اصلا آنموقع ما برای کمک در کرمانشاه بودیم و در مشهد نبودیم.

یعنی بچه‌های حزب الله اصلا حضوری در هیچ مقطعی در آن اعتراضات نداشتند؟

نه. همانموقع هم تکذیب کردیم و اعلام کردیم که ما در کرمانشاه و در حال خدمت به مردم زلزله زده‌ی سرپل ذهاب هستیم.

یعنی همه‌ی حزب الله مشهد آن موقع در کرمانشاه بودند؟

همه که نبودند...

نظرتان کلا درباره‌ی آن اتفاقات چه بود؟

چون آن‌موقع نبودیم و نقشی هم نداشتیم کلا نظری ندارم.

بالاخره شما عضو گروهی هستید که نظرات کاملا پررنگی در هر حوزه‌ای در سیاست دارند.

موضعی که باید اعلام می‌کردیم را همان‌موقع اعلام کردیم. چیزی نیست که الان بخواهیم دوباره رویش صحبت کنیم.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy