Wednesday, Jun 6, 2018

صفحه نخست » بازتاب پاسخ سفارت اسرائیل در آمریکا به توئیت خامنه‌ای

israelResp_060618.jpgصدای آمریکا - یک پاسخ طنز از سوی حساب توئیتری سفارت اسرائیل در آمریکا به توئیتی از رهبر جمهوری اسلامی ایران با واکنش زیادی در فضای مجازی روبرو شد؛ طوریکه بیش از هشتاد هزار نفر در یک روز آن را پسندیدند.

ماجرا به توئیت روز یکشنبه آیت الله علی خامنه‌ای باز می گردد. در حساب توئیتر منتسب به رهبر جمهوری اسلامی نقل قولی از یک سخنرانی شش سال پیش آقای خامنه‌ای گذاشته شد که در آن گفته بود: «موضع ما مقابل اسرائیل همان است که همیشه بود. اسرائیل غده سرطانی در غرب آسیا است که باید ریشه‌کن شود: مقابله با این غده سرطانی امکان‌پذیر است و سرانجام محقق خواهد شد.»

بعد از این توئیت، سفارت اسرائیل در آمریکا در واکنش یک GIF یا تصویر متحرک زیر توئیتر خامنه‌ای گذاشت که دختری می گوید «چرا اینقدر فکرت درگیر منه؟»

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

اما داستان این تصویر متحرک، واکنش سفارت اسرائیل را جذاب تر کرده است. تصویر به «راشل مک آدامز» بازیگر ۳۹ ساله هالیوود در صحنه ای از فیلم «دختران بدجنس» ساخته سال ۲۰۰۴ تعلیق دارد. در صحنه ای از فیلم «راشل مک آدامز» در نقش «رجینا جرج» با دوستش درباره پسری صحبت می کند که مدام درباره او پیگیر است و او در اعتراض به او می گوید «چرا اینقدر فکرت درگیر منه؟»

545887788.jpgجمهوری اسلامی ایران و اسرائیل از ابتدای انقلاب رابطه دیپلماتیک ندارند. واکنش طنز سفارت اسرائیل در آمریکا به توئیت رهبر جمهوری اسلامی بازتاب زیادی در فضای مجازی داشته و کاربران ایرانی نیز به آن پرداخته اند:

واکنش های دیپلماتیک به توئیت خامنه ای

پیش از این برخی رهبران دیگر کشورها هم به توئیت خامنه ای واکنش نشان داده بودند. از جمله آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در نشست خبری با بنیامین نتانیاهو از توئیت منتسب به رهبر جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرد.

خانم مرکل روز دوشنبه در نشست خبری با نتانیاهو از برنامه موشکی ایران انتقاد کرد و خواستار کاهش نفوذ جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه شد.

آسوشیتدپرس این واکنش خانم مرکل را به توئیت یکشنبه شب آیت الله خامنه‌ای مربوط دانست.

از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو که در سفر اروپایی به سر می برد، این توئیت رهبر جمهوری اسلامی ایران را نشانه دیگری از تلاش خامنه ای برای نابودی یهودیان نامید.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy