Thursday, Jul 19, 2018

صفحه نخست » گوشت تولید شده در ظروف آزمایشگاهی را تا ۳ سال دیگر در رستوران ها نوش جان کنید

meat_071918.jpgصدای آمریکا - یک کمپانی هلندی که ۵ سال پیش اولین همبرگر گوشت جهان را بطور مصنوعی (از طریق درون‌کشتگاهی) و در آزمایشگاه پرورش داده بود، روز سه شنبه اعلام کرد که بودجه لازم برای ساختن و فروختن گوشت مصنوعی را دریافت کرده است و این گوشت از سال ۲۰۲۱ به رستوران ها خواهد آمد.

کمپانی «موسا میت» گفت که ۷.۵ میلیون یورو (معادل تقریباً ۸.۸ میلیون دلار) بودجه دریافت کرده که بخش عمده آن از «ام ونچرز» و «بل فود گروپ» تأمین شده است. «ام ونچرز» متعلق به شرکت داروسازی آلمانی «مرک کا گی آ آ» است. «بل فود» نیز یک شرکت گوشت اروپایی مستقر در کشور سوئیس است.

مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

از سرمایه گذارهای کوچک نیز می توان به «گلس وال سیندیکیت» اشاره کرد که از چندین کمپانی دیگر که به دنبال گوشت مصنوعی یا جایگزین محصولات گوشتی هستند، حمایت می کند. این محصولات با در نظر گرفتن مصرف کنندگانی ساخته می شود که نگران محیط زیست هستند و یا از نظر اخلاقی با پرورش و کشتن حیوانات مخالف هستند.

«موسا میت» که در گذشته یک میلیون یورو از «سرگی برین» یکی از بنیانگذاران «گوگل» برای این پروژه دریافت کرده بود، می گوید که به احتمال زیاد گوشت همبرگر تا سال ۲۰۲۱ به بازار خواهد آمد. هدف این است که این محصول ۲ تا ۳ سال بعد در مقیاس صنعتی با همبرگری به قیمت یک دلار تولید شود.

فعالان محیط زیست اخطار داده اند که منابع برای پاسخگویی به اشتهای در حال رشد مردم به گوشت به خصوص در کشورهایی که از نظر اقتصادی توسعه پیدا کرده اند، مثل چین، پایدار نیست. چرا که گوشت گاو، گوشت خوک، و گوشت مرغ و بوقلمون منابع اولیه خیلی بیشتری از پروتئین های گیاهی لازم دارند. به خصوص پرورش گاو که گاز گلخانه ای زیادی تولید می کند و یکی از عوامل دخیل در گرمایش زمین است.

چالش بزرگ این است که گوشتی تولید شود که شبیه و مثل گوشت طبیعی باشد، و مزه گوشت واقعی را بدهد.

کمپانی «موسا میت» از یک نمونه کوچک سلول که از یک دام زنده گرفته می شود، استفاده می کند. به این سلول ها مواد مغذی لازم داده می شود تا رشد کنند و به بافت ماهیچه ای تبدیل شوند. این شرکت ادعا می کند که با استفاده از تنها یک نمونه کوچک می تواند ۸۰ هزار همبرگر استاندارد ۱۱۳ گرمی (یک چهارم پوندی) تولید کند.

برخی از مدافعان از این فن آوری به این گوشت واژه «گوشت تمیز» داده اند، در حالیکه که مخالفان آن در مزارع سنتی پرورش گوشت پیشنهاد می کنند که واژه «گوشت مصنوعی» برای آن مناسب تر است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy