Friday, Jul 20, 2018

صفحه نخست » بربری بیش از سی میلیون یورو از محصولات به فروش نرسیده خود را سوزاند

burberry_072018.jpgیورونیوز - بربری، شرکت معروف تولید کننده پوشاک لوکس بدلیل آنچه که «حفاظت از برند» نامیده شده، محصولات به فروش نرسیده سال گذشته خود به ارزش بیش از سی میلیون یورو را آتش زده است.

این برند بریتانیایی در گزارش سالانه خود اعلام کرده است محصولاتی اعم از پوشاک و لوازم آرایش به ارزش ۲۸ میلیون پوند (معادل ۳۱ میلیون یورو) را در سال گذشته نابود کرده است. در این گزارش تصریح شده است که ارزش این محصولات به فروش نرسیده طی دوسال گذشته پنجاه درصد و از سال ۲۰۱۳ تاکنون شش برابر افزایش یافته بود.

مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

دود شدن حدود بیست هزار کت ترنچ تنها بخشی از نابودی محصولات انبار شده در این شرکت بوده است. در این میان حدود ۱۰ میلیون پوند (۱۱ میلیون یورو) لوازم آرایشی و عطر در سال ۲۰۱۷ از بین برده شده است.

اقدام بربری در آتش زدن این تولیدات با انتقادهای زیادی از سوی سهامداران شرکت همراه بوده است. جدا از این انتقاد ها که بر مبنای نگرانی های زیست محیطی است بحث بر سر حیف و میل کردن اموال و کالاها توسط برندهای لوکس با این اقدام بربری بالا گرفته است.

حفاظت از اعتبار برند دلیل و توجیه اصلی بربری برای سوزاندن محصولات به فروش نرفته عنوان شده است. این اقدام که در میان توزیع کنندگان مهم و برندهای لوکس رایج به نظر می رسد با هدف حراست از مالکیت معنوی و جلوگیری از کپی برداری و نیز عرضه محصولات جعلی در پیش گرفته می شود. بدین ترتیب برندهای لوکس ترجیح می دهند محصولات انباری خود را به جای عرضه با بهای کمتر به بازار به کلی از بین ببرند.

به گزارش تایمز بربری طی پنج سال گذشته در مجموع بیش از ۱۱۶ میلیون یورو از محصولات خود را نابود کرده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy