Saturday, Jul 21, 2018

صفحه نخست » محتوای آخرین نامه صدام حسین به دخترش رغد فاش شد

saddam_072018.jpgایران اینترنشنال - بشرا خلیل وکیل صدام حسین در گفت‌وگو با رادیو تونسی «کاپ اف ام» محتوای آخرین نامه رئیس جمهور پیشین عراق به دخترش رغد را فاش کرد.

به گزارش تلویزیون سومریه نیوز، در این نامه صدام حسین از دخترش خواسته که جسدش را پس از اعدام در روستای العوجه دفن کند در غیر اینصورت او را در شهر رمادی به خاک بسپارد.

العوجه همان محل تولد رئیس جمهور پیشین عراق است. صدام در نهم دی ۱۳۸۵ اعدام شد.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

خانم خلیل گفت که «پس از اعدام صدام، عشایر روستای العوجه و دو شهر فلوجه و رمادی، خوستار تحویل گرفتن جسد شدند اما در نهایت قرار بر این شد که در روستای العوجه دفن شود.»

این وکیل افزود: «زخمی که بر روی گردن صدام حسین پس از اعدام دیده شد، به دلیل همان طنابیاست که مخصوص اعدام نبود و موجب شکسته شدن گردن صدام شد.»

او گفت : «صبح روز بعد اعدام ، تحویل جسد را از آمریکایی‌ها درخواست کردیم اما پاسخ آنها این بود که خودتان بروید و جسد را تحویل بگیرند.» وکیل صدام در این زمینه افزود: «راه کاملا ناامن بود، و این بیم را داشتیم که جسدش پس از اعدام مثله بشود ».

خانم خلیل گفت: «علی عبدالله صالح نیز با رغد دختر صدام تماس گرفت و به او گفت که اگر نتواند پدرش را در روستای عوجه دفن کند، جسدش را به اردن یا سوریه برساند و او با یک هواپیمای ویژه برای دفن در یمن منتقل خواهد کرد.

وکیل صدام حسین گفت که آمریکایی‌ها با درخواست انتقال جسد به یمن مخالفت کردند چرا که به گمان آنها، یمنی‌ها مراسم تشیع مردمی برگزار خواهند کرد و احتمالا رهبرانی همچون علی عبدالله صالح و معمر قذافی در مراسم تشییع حضور خواهند یافت و این کار در نهایت به سود آمریکا نخواهد بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy