Sunday, Jul 22, 2018

صفحه نخست » معترضان به بی‌آبی جاده برازجان اهرم را بستند + فیلم

Borazjan01.jpgرادیو زمانه: شهرستان دشستان بوشهر برای دومین روز متوالی شاهد اعتراض شهروندانش به بی‌آبی است. معترضان در شهر برازجان با آتش‌زدن لاستیک خودرو مسیر جاده‌ به سوی اهرم بوشهر را مسدود کردند.

معترضان به بی‌آبی در برازجان یکشنبه ۳۱ تیر در نزدیکی میدان و بیمارستان ۱۷ شهریور این شهر تجمع خود را آغاز کردند. گزارش‌ها از حضور مأموران امنیتی در خیابان‌های اصلی این شهر و محل تجمع از صبح یکشنبه حکایت داشتند. رسانه‌های دولتی ایران معترضان را شهروندان «محلات جنوبی برازجان» اعلام کرده‌اند.

بحران آب و خشکسالی در ایران ماه‌های اخیر اعتراض‌های فراوانی را در استان‌های بوشهر، خوزستان، فارس، اصفهان و چند استان دیگر برانگیخته است. معترضان خواهان «اقدام‌های عملی» برای رفع مشکل آب هستند.

به طور خاص در شهرستان دشستان بوشهر چندین اعتراض در هفته‌های اخیر رخ داده است. جمعه‌شب نیز شماری از شهروندان وحدتیه، شهری در ۳۰ کیلومتری برازجان در شهرستان دشستان دست به اعتراض زدند.

معترضان در وحدتیه نیز با اتخاذ روش اعتراضی مشابهی سه راه وحدتیه در مسیر اتوبان بوشهر به شیراز را جمعه ۲۹ تیر مسدود کردند. آنها دوم تیر نیز این محور را در اعتراضی مشابه مسدود کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا)، شهروندان وحدتیه با پارک‌کردن خودروهایشان در سه راه وحدیته، از ۲۰ تا ۲۱ شب مانع آمدوشد خودروهای عبری از جاده اصلی بوشهر ـ شیراز شدند. این تجمع با مذاکره مسئولان و معترضان پایان یافت.

به گزارش ایرنا، معترضان می‌گویند که توزیع آب در برخی محله‌های وحدتیه گاه تا ۱۰ روز انجام نمی‌شود. شهروندان برازجان نیز با مشکل مشابهی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

شهروندان این شهر ۱۰۰ هزار نفری با قطعی طولانی‌مدت آب بر اثر جیره‌بندی‌ بی‌قاعده آن رویارو هستند. معترضان برازجانی ۱۶ و ۱۷ تیر نیز با تجمع در میدان ۱۷ شهریور و بهارستان این شهر خواهان رسیدگی مسئولان به مشکل بی‌آبی شده بودند و شعار می‌دادند: «یه دزدی هم کم بشه، مشکل ما حل میشه» و «مشکل ما همین‌جاست، دروغ می‌گن آمریکاست».

اما این مشکلات برطرف نشد. برازجانی‌ها دست‌کم شش روز است که با قطع آب مواجهند و تصویرهایی که پنج‌شنبه گذشته از برازجان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، شهروندان را در حال برداشتن آب از فواره وسط میدان نشان می‌داد.

کیقباد یاکیده، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر چندی پیش در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «تسنیم»، نزدیک به سپاه پاسداران از افزایش انتقال آب به شبکه آبرسانی برازجان و وحدتیه در آینده نزدیک خبر داد.

او گفت که «میزان انتقال آب به شبکه آب‌رسانی برازجان از ۱۶ هزار متر مکعب به ۲۵ هزار متر مکعب افزایش می‌یابد.»

به گفته یاکیده، حفر ۱۲ حلقه چاه آب برای حل کوتاه‌مدت آب آشامیدنی در برازجان آغاز شده است که دو ماه به طول خواهد انجامید.

او با اعلام صدور مجوز تأسیس دو آب‌شیرین کن در شهرستان دشستان، وعده داد که یک مخزن آب پنج هزار متر مکعبی در هفته دولت وارد مدار شبکه آب‌رسانی شهر وحدتیه خواهد شد.

برازجان، دومین شهر پرجمعیت استان بوشهر ۱۲ روز پیش با ۵۱ درجه گرم‌ترین شهر ایران شد. ساکنان آن در چنین شرایطی با نبود آب رویارو شده‌اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy