Tuesday, Jul 24, 2018

صفحه نخست » دیدار پمپئو و ایرانیان؛ بدون واسطه نایاک!

NIAC_072418.jpgبهروز مفید - شبکه بیان

وقتی در 28 اردیبهشت سال جاری (18 می 2018) خبری مبنی بر تغییر رهبری شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک) منتشر شد، کمتر کسی تصور می کرد که 10 روز مانده به این تغییر در 10 مردادماه 1397 (1 آگست 2018) وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا، بدون واسطه با آنانی ضیافت شام برگزار کند که شاید کوچکترین وابستگی به رژیم حاکم در تهران نداشته باشند.

پس از 8 سال چراغ سبز نشان دادن دولت اوباما به رژیم تهران و نامه نگاری با علی خامنه ای با لابی گری های گروهک هایی نظیر نایاک، حال دولتی در آمریکا روی کار آمده که مستقیما برای حاکمان مرتجع در یکی از قدیمی ترین تمدن های جهان شرط تعیین کرده و آنان را تهدید می کند.

روز گذشته ساعت 5 صبح به وقت تهران و 6 عصر به وقت لس آنجلس در جنوب کالیفرنیا، ضیافتی در کتابخانه-موزۀ رونالد ریگان برگزار شد و در آن جمعی از ایرانیان مقیم آمریکا با حضور مایک پمپئو شرکت کردند.

در این گردهمایی به اشخاص مشخصی نظیر صادق لاریجانی و قاسم سلیمانی حمله شد و ظریف و روحانی گرگ هایی در پوست گوسفند خوانده شدند. همچنین عملکرد چهل ساله جمهوری اسلامی به عنوان یک مافیا معرفی شده که همواره به دنبال تروریسم و بنیادگرایی است.

عدم حضور اعضای سازمان مجاهدین خلق در این گردهمایی، دیدگاه تحلیلگرانی را که اذعان داشتند آمریکا به دنبال جایگزینی مجاهدین با جمهوری اسلامی نیست، تایید می کرد.

به نظر می رسد پالس های مثبت پمپئو به ایرانیان داخل کشور و سپس تهدید مستقیم پرزیدنت ترامپ علیه حسن روحانی، کمی از آنچه که در دیدار میان دو رییس جمهور آمریکا و روسیه در ارتباط با ایران گذشته را آشکار می کند.

شرایط در داخل ایران هر روز برای مردم سخت تر می شود. گزارشات تایید شده از بازار سیاه ایران، از کاهش چشمگیر ارزش ریال در مقابل دلار آمریکا خبر می دهد. قیمت هر دلار آمریکا در بازار ایران و در واکنش به تحریم های در راه، حدود 9100 تومان معامله شده و روند افزایشی قیمت این ارز در برابر ریال ایران ادامه دارد.

اما در ایران واکنش ها به این گونه سخنان کاملا متقابل است. رهبران ایران در حالی از موضع قدرت و مواجهه با تحریم ها و فشارهای بین المللی سخن می گویند که وزیران همین دولت، از اصطلاح "طوفان" برای تحریم های پیش رو استفاده می کنند.

همچنان به نظر می رسد پس از گذر نمودن از فشارهای روانی ناشی از تحریم ها، اصل فشارها از روز 13 مرداد و یک هفته پس از آن بر روی مردم ایران احساس شود.

خاطر نشان می سازد مایک پمپئو در این نشست بر خلاف باراک اوباما، مجددا جمهوری اسلامی را بدون ذکر نام ایران به کار برده تا احتمالا نشان دهد ایالات متحده، رژیم ایران را تنها یک فرقه تبهکار می داند و نه یک سیستم انتخاب شده برای مردم ایران.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy