Saturday, Jul 28, 2018

صفحه نخست » روباه بنفش و نقش او در تحمیل حجاب؛ ف. م. سخن

CF9CD9B7-CBFD-445F-BDB8-6331433E5B64.jpegافرادی که اوایل انقلاب را به چشم ندیده اند، اغلب تصور می کنند که در روزهای اول انقلاب، همین بساطی که امروز در ایران می بینیم بوده یعنی زنان بلافاصله با حجاب شدند و اگر حجاب نمی داشتند تنبیه می شدند، یا در تلویزیون و سینما، فیلم زنان بی حجاب نشان داده نمی شده، یا در مدارس حجاب بلافاصله اجباری شده و امثالهم...

اما این تصور، مثل بسیاری از تصورات این گروه از افراد اشتباه است.

حکومت اسلام، یک شبه اینی نشد که ما امروز می بینیم. نه اینکه حکومت حکومتِ خوب و دمکراتی بود؛ خیر!
حکومت هنوز همه ی اهرم های قدرت و سرکوب در اختیارش نبود و اصولا خودباوری نسبت به قدرت بی حد و حصری که در اختیارش قرار گرفته بود نداشت.

به هر روی، یکی از اولین کارهایی که حکومت در صدد انجام اش بر آمد، محجبه کردن زنان بود. خمینی کذاب و دروغگو، با گفتار حیله گرانه اش، در دوران پیش از انقلاب، این طور وانمود می کرد که زنان، در فردای انقلاب، برای انتخاب پوشش آزاد خواهند بود؛ اما این طور نبود.

نقشه ی خمینی، استقرار تدریجی حکومت اسلامی در ایران بود، و این کار را با زیرکی به شکل گام به گام انجام داد.

تا سال ۱۳۵۹ ما شاهد حضور زنان بی حجاب در جامعه و محل کار بودیم. حتی در سال ۱۳۵۸، تلویزیون در روزهای عید، رقص روحوضی خانمی را پخش کرد که با اعتراض شدید خامنه ای -به نمایندگی از خمینی البته- رو به رو شد.

اما حجاب اجباری چطور بر سر زنان کشیده شد.

اولین جایی که حکومت می توانست حجاب را قانونا و اجبارا بر سر زنان کند، واحدهای ارتش بود که بانوان بسیاری در آن مشغول به کار بودند.

کسی که در این اولین نقطه، حجاب را به قول خودش ابتدا با چند جمله از قرآن و احادیث و بعد با صدور فرمان و دستور بر سر زنان کرد شخص ««««حسن روحانی»»»» بود.

موجود مرموزی که تا همین امروز با نقش حیله گرانه اش، در بالاترین سطوح قدرت قرار دارد، و امروز هم با لبخند موذیانه و افکار حقه بازانه اش سعی در گمراه کردن سیاستمداران جهان و مردم ایران دارد.

بعد از اجباری کردن حجاب در ارتش، حجاب در ادارات اجباری شد. یعنی بخشنامه و دستور آمد که نگهبانان ادارات، کارمندان بی حجاب را راه ندهند.

در مرحله ی بعد، این دستور به مغازه داران داده شد که زنان بی حجاب را به داخل مغازه های خود راه ندهند.

و بعد از این مراحل، زنانی که در خیابان ها بی حجاب بودند، مورد حمله ی اوباش حکومت قرار گرفتند و نتیجه شد، حجاب اجباری و دستوری و زورکی که امروز بر سر زنان مان می بینیم.

به ویدئوی روباه بنفش، نگاه کنید که با افتخار از حجاب زورکی بر سر زنان ارتش کردن و اعتراض شدید زنان آزاده سخن می گوید:

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy