Tuesday, Aug 7, 2018

صفحه نخست » اسرائیل: جمهوری اسلامی به پای میز مذاکره نیاید، سقوطش حتمی خواهد بود

soghoot_080718.jpgبه نوشته رسانه های اسرائیلی، نهادهای اطلاعاتی و ارتشی اسرائیل بر این باورند که از سرگیری تحریم ها و به ویژه متوقف ساختن بخش اعظم صادرات نفت ایران که از سه ماه دیگر آغاز خواهد شد، بالاخره رژیم را ناچار خواهد کرد به دور میز مذاکرات باز گردد. بنا به ارزیابی این نهادها، اگر رژیم بخواهد به یاغیگری ادامه دهد، دوام نخواهد آورد و محکوم به سقوط خواهد بود.

به گفته این نهادها، تاثیرگذاری تحریم های اعلام شده از جانب ایالات متحده، حکومت ایران را ناچار خواهد ساخت از بخش اعظم فتنه گری های خود در منطقه دست بردارد و آرامش و امنیت بیشتری در خاورمیانه برقرار خواهد شد.

یک مقام ارشد سیاسی که نخواست نامش برده شود، به خبرنگاران گفت که: احساس می شود رژیم ایران به وحشت افتاده است و خود را بسیار ضعیف احساس می کند و نمی داند که چگونه می تواند از این وضع بیرون آید.

با این همه، در برخی ارزیابی های اطلاعاتی این احتمال مطرح گردیده که رویدادهای کنونی و مراحل آینده آن، موجب برافتادن رژیم کنونی در ایران نخواهد شد.

ولی در یک مصاحبه رادیویی به زبان عبری، منشه امیر این احتمال را مطرح ساخت که خیزش مردمی در ایران و تداوم و گسترش آن، ممکن است موجب متزلزل شدن پایه های رژیم گردد و آن را به کنار میز مذاکرات بکشاند.

امیر به رادیو "گالۀ ییسرائل" گفت: انتظار می رود که در ماه های آینده وضع اقتصادی رژیم رو به وخامت بیشتری برود. او از جمله یادآور شد که: حکومت ایران با نابخردی، بیست میلیارد دلار ارز خارجی را وارد بازار کرد، به این امید که از سقوط ارزش تومان جلوگیری کند، ولی نه تنها این هدف تامین نشد، بلکه حکومت، بخش مهمی از بازمانده ذخیره ارزی خارجی خود را نیز از دست داد و اکنون به دست و پا افتاده است.

در پاسخ به این پرسش که در سال های اخیر تظاهرات خیابانی زیادی در ایران رخ داده و همیشه سرکوب شده است، منشه امیر یادآوری کرده گفت که: این بار شخص دیگری بر کرسی ریاست در کاخ سفید نشسته که قاطعانه اعلام می دارد که از خواسته های مردم ایران جانبداری می کند و به رژیم یاغی ایران از این پس ارفاق نخواهد کرد.

یک مقام دولتی اسرائیلی که نخواست نامش برده شود، به خبرنگاران گفت که: ایالات متحده خواهان تغییر رفتارهای حکومت ایران است، و ظاهرا جز برقرار ساختن تحریم های شدید اقتصادی، راه دیگری برای رسیدن به این هدف وجود ندارد

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy