Wednesday, Aug 15, 2018

صفحه نخست » زن تراجنسی در آمریکا برنده انتخابات حزب دمکرات برای فرمانداری ایالت ورمانت شد + فیلم

vermont_081418.jpgبرای نخستین بار در تاریخ آمریکا یک زن تراجنسی موفق به کسب نامزدی یکی از احزاب بزرگ سیاسی این کشور شد. کریستین هاکوییست در انتخابات میان‌دوره‌ای ماه نوامبر بر سر کسب مقام فرمانداری ورمانت رقابت خواهد کرد.

کریستین هالکوییست موفق شد تا در رقابت با چند نامزد دیگر در ایالت ورمانت، به عنوان نامزد حزب دموکرات در رقابت‌های انتخاباتی میان‌دوره‌ای ماه نوامبر انتخاب شود. او که ۶۲ سال دارد در انتخابات روز ۶ نوامبر با فیل اسکات، فرماندار جمهوری‌خواه ورمانت بر سر کسب این مسند رقابت خواهد کرد.

هالکوییست نخستین فرد آشکارا تراجنسی است که موفق به کسب نامزدی یک حزب سیاسی بزرگ برای سمت فرمانداری یا کلا هر سمت ایالتی دیگر شده است.

هالکوییست پیش از این به عنوان رییس یک شرکت تعاونی برق در ورمانت فعالیت داشته و آنطور که به رسانه‌ها گفته از سال ۲۰۱۵ هویت جنسی واقعی خود را آشکار ساخته است. او در سایت انتخاباتی‌اش در این مورد نوشته که پس از "سال‌ها پنهان‌کاری، هویت واقعی‌اش به عنوان یک زن تراجنسی را آشکار ساخته است." او نخستین مدیر ارشد در آمریکا به شمار می‌رود که همزمان با اداره یک شرکت، عمل تغییر جنسیت را انجام داده است.

مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

در انتخابات میان‌دوره‌ای ماه نوامبر رقابت بر سر تصاحب ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان ایالات متحده و ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنا خواهد بود.

268618.jpg

هالکوییست در مصاحبه‌ای با رویترز گفته: «فکر می‌کنم ورمانت نور امید برای دیگر نقاط کشور شده است. این چیزی است که من آن را بسط دادن حوزه اخلاقی می‌خوانم.»

پیروزی هالکوییست در شرایطی رخ می‌دهد که در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ حقوق دگرباشان جنسی که در دولت باراک اوباما پیشرفت‌های قابل‌توجهی یافته بود، بار دیگر رو به محدودیت گذاشته است. رویترز به نقل از تحقیقی که از سوی دانشگاه هاروارد انجام شده، گزارش داده امسال ۴۳ نامزد تراجنسی برای کسب سمت‌ در رده‌های مختلف دولتی وارد عرصه رقابت شده‌اند. بیشتر این افراد عضو حزب دموکرات هستند، اما تعداد اندکی از آن‌ها نیز به عنوان نامزد مستقل، نامزد حزب سبز و یا دفاتر غیرحزبی فعالیت دارند.

آنیس پارکر، مدیر یکی از انجمن‌های فعال در زمینه حقوق دگرباشان جنسی پیروزی هالکوییست را "لحظه‌ای تعیین‌کننده در جنبش برابری‌خواهی تراجنسی‌ها" خوانده است.

ایالت ورمانت پیش از این نیز در رابطه با موضوعات مربوط به جنسیت پیشرو بوده است. این ایالت نخستین ایالت آمریکا بود که در سال ۲۰۰۰ اتحاد مدنی را برای زوج‌های همجنسگرا قانونی کرد. در سال ۲۰۰۹ نیز ازدواج همجنسگرایان در این ایالت قانونی شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy