Sunday, Aug 19, 2018

صفحه نخست » بیش از ۱۰۰۰ سال زندان برای حدود ۲۰۰ درویش

Daravish.jpgدماوند - قوه قضائیه جمهوری اسلامی برای حدود ۲۰۰ درویش، بیش از ۱۰۰۰ سال حکم زندان صادر کرده است.

بر اساس گزارش‌های سایت مجذوبان نور که اخبار مربوط به دراویش گنابادی ایران را پوشش می‌دهد، تنها ۲۰۲ تن از دراویش در احکام صادر شده از سوی دادگاه انقلاب به ۱۰۳۲ سال حبس محکوم شده اند. محکومیت دراویش گنابادی همراه با هزاران ضربه شلاق و صدها سال تبعید و ده‌ها سال محرومیت از فعالیت در رسانه ها و همچنین فضای مجازی بوده است. به گفته وبسایت مجذوبان نور عمده این افراد پس از پایان محکومیت نیز با ممنوعیت خروج از کشور روبرو بوده اند.

بنابر این گزارش «این احکام همگی از سوی دو قاضی شعبه ۱۵ و ۲۶ دادگاه انقلاب صادر شده و قوه قضائیه دست آنها را برای استفاده از ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی و صدور حکم دوساله‌ مجازات تکمیلی باز گذاشته است تا اشد مجازات را برای درویشان بازداشت‌شده در نظر بگیرند».

در میان احکام صادر شده افرادی همچون مصطفی عبدی با حکم قاضی صلواتی رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به تحمل ۲۶ سال و سه ماه زندان تعزیری، دو سال تبعید به استان سیستان و بلوچستان، دو سال محرومیت اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده است که این میزان از احکام در نوع خود کم نظیر و نشان دهنده سرکوب شدید دراویش گنابادی است.

محمد شریفی مقدم دیگر درویش زندانی در ایران است که با حکم غیابی قاضی صلواتی رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۱۲ سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق، دو سال تبعید به برازجان و دو سال محرومیت‌های اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است.

بنابر گزارش مجذوبان نور، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی، اخلال در نظم، فعالیت تبلیغی علیه نظام و تمرد در برابر امر پلیس اتهاماتی هستند که قاضی صلواتی بر اساس آنها محمد شریفی‌مقدم را به ۱۲ سال حبس محکوم کرده است.

رضا انتصاری از چهره های فعال حقوق دراویش نیز با حکم غیرحضوری قاضی صلواتی رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، در سال ۱۳۹۷ مجموعا به ۱۱ سال حبس تعزیری، دپ سال تبعید به شهرستان خواف، دو سال انواع محرومیت‌های اجتماعی و رسانه‌ای و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است. رضا انتصاری پیشتر به چهار سال حبس تعلیقی محکوم بود که توسط قاضی صلواتی این حکم لازم الاجرا دانسته شده که به این ترتیب مجموعا آقای انتصاری به ۱۱ سال حبس محکوم شده است.

صالح‌الدین مرادی که پیشتر دو سال در زندان عادل آباد شیراز به دلیل درویش بودن زندانی بود نیز با حکم غیابی قاضی صلواتی رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به هفت سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق و دو سال تبعید به برازجان محکوم شد. اتهامات آقای مرادی اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی، اخلال در نظم و آسایش عمومی و تمرد در برابر امر پلیس عنوان شده است.

همچنین در آخرین احکام صادر شده شاهد برخورد شدید مقامات قضایی با دراویش گنابادی در ایران هستیم. احکام هفت تا ۹ سال حبس تعزیری که گواهی بر سرکوب شدید دارویش گنابادی است که صرفا به دلیل اعتراض به روند امنیتی کردن محل زندگی رهبر مذهبی آنان صادر شده است.

از جمله احکام صادر شده از سوی دادگاه انقلاب ۹ سال محکومیت رضا یاوری است که ضمن اجرای ۹ سال حبس تعزیری در رای دادگاه به ۷۴ ضربه شلاق و دو سال تبعید نیز محکوم شده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy