Sunday, Aug 26, 2018

صفحه نخست » پیش‌فروش بوگاتی شش میلیون دلاری قبل از رونمایی تمام شد

این هفته در جهان خودرو: رونمایی از جدیدترین مدل بوگاتی؛ آماده شدن بنز برای ورود به دوران خودروهای الکتریکی؛ جستجوی برای یافتن جانشین اسپرت‌ترین مدل آئودی؛ پیوند گذشته با آینده در جگوار و ساخت مشهورترین ماشین جیمز باند توسط آستون مارتین.

b1.jpgدیوو؛ فقط چهل دستگاه

بوگاتی هم‌زمان با رونمایی از جدیدترین مدلش دیوو (Divo) اعلام کرد چهل دستگاهی که قرار است از این ماشین ساخته شود با قیمت پایه پنج میلیون یورو (پنج میلیون و ۸۰۰ هزار دلار) پیش‌فروش شده است و کارخانه نمی‌تواند سفارش تازه‌ای قبول کند.

دیوو بر روی شاسی مدل شیرون ساخته شده است و از موتور شانزده سیلندر ۱۵۰۰ اسب بخاری شیرون استفاده می‌کند. با اینکه ظاهر ماشین کاملا با شیرون متفاوت است، نماد‌های بصری مثل جلوپنجره به شکل نعل و خط منحنی کنار درها به هر بیننده‌ای یادآوری می‌کند که این ماشین یک بوگاتی است.

برخلاف شیرون، که تمرکزش بر رسیدن به حداکثر سرعت در مسیر مستقیم است، دیوو بر چابکی و بهتر کردن کیفیت رانندگی در مسیر‌های پر پیچ و خم تمرکز کرده است. برای این کار ماشین از نو مهندسی شده و سرعتش به ۳۸۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

b2.jpg

پروژه دیوو هشت ماه پیش و پس از آمدن استفان وینکلمان، مدیر جدید بوگاتی آغاز شد. او پیش از این ده سال مدیر لامبورگینی بود و این شرکت را به یکی از موفق‌ترین خودروسازان اسپرت جهان تبدیل کرد. ایده او برای ساخت یک اتاق تازه بر روی شاسی موجود، کم و بیش شبیه به شیوه‌ای است که بیش از صد سال پیش بوگاتی را به شهرت رساند.

نام ماشین هم مانند دو مدل قبلی از نام رانندگان بوگاتی در مسابقات اتومبیل‌رانی گرفته شده است. آلبرت دیوو فرانسوی در جنگ جهانی اول خلبان بود و پس از جنگ دو بار در سال‌های ۱۹۲۸ و ۱۹۲۹ با یک بوگاتی تایپ ۳۵ در مسابقه مشهور تارگا فلوریو در جنوب ایتالیا برنده شد.

بوگاتی سال آینده صد و دهمین سال تاسیس خود را جشن می‌گیرد. این شرکت در سال ۱۹۰۹ توسط اتوره بوگاتی تاسیس شد. بوگاتی به خاطر ساخت اتاق‌های سفارشی بر روی شاسی‌‌های موجود به شهرت رسید. بعد از مرگ بوگاتی شرکت به خاطر مشکلات مالی تعطیل شد. شرکت با مالکان ایتالیایی بار دیگر در دهه نود احیا شد اما این تلاش موفق‌ نبود و در نهایت بوگاتی در سال ۱۹۹۸ به مالکیت فولکس‌واگن درآمد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy