Sunday, Sep 2, 2018

صفحه نخست » بازگشت کی‌روش به تیم ملی با پیامک‌های شبانه به بازیکنان

quairosh_090218.jpgایران وایر - پیش از آن‌که فدراسیون فوتبال به صورت رسمی، تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش را اعلام کند، بازیکنان فوتبال ایران از ادامه حضور او روی نیمکت تیم ملی مطلع شدند. دیروز پیامک‌هایی به تلفن‌‌های همراه بازیکنان لیگ برتر ارسال شده است که نشان می‌دهد کارلوس کی‌روش از آنها برای حضور در اردوی تیم ملی دعوت کرده است.

پس از پایان کار ایران در جام جهانی روسیه، بحث تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال باز هم سوژه داغ فوتبال ایران شد. کی‌روش باز هم سر ناسازگاری گذاشت و دم از رفتن زد.

کی‌روش در هفته اول مردادماه امسال برنامه کاملی برای آماده‌سازی تیم ملی تحویل فدراسیون فوتبال ایران داد. بدون آن‌که به ایران بیاید یا حتی قراردادش را تمدید کند. براساس این برنامه، فدراسیون فوتبال ایران موظف می‌شود هزینه ای معادل پنج میلیون دلار برای حضور موفق تیم ملی در بازی های جام ملت های آسیا تامین کند. از این مبلغ ۳.۲ میلیون دلار به هزینه ادامه کار کادرفنی تیم ملی تعلق خواهد داشت و به غیر از آن برگزاری اردوهای مختلف و انجام بازی های تدارکاتی ۱.۸ میلیون دلار تمام خواهد بود.

کی‌روش همچنین فهرستی از موعد تمرینات و اردوهای تیم ملی را هم تحویل فدراسیون فوتبال ایران داده که براین اساس اولین اردوی تیم ملی از روز جمعه ۹ شهریور ماه (۳۱ آگوست) آغاز خواهد شد و تا روز چهارشنبه ۲۱ شهریورماه ( ۱۱ سپتامبر) ادامه خواهد داشت.

مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

حالا در همین نخستین زمان مقرر و پیش از عقد قرارداد، کی‌روش بازیکنان مورد نظرش را با پیامک به اردوی تیم ملی دعوت کرده است. فدراسیون فوتبال هنوز اطلاع دقیقی از نام مدعوین تیم ملی ندارد. سایت «ورزش سه» براساس مشاهدات و شنیده‌های خود مدعی شده که «علیرضا بیرانوند» تنها بازیکن پرسپولیس است که به اردوی تیم ملی دعوت شده و از استقلال هم ریا غفوری، سیدحسین حسینی، آرمین سهرابیان، پژمان منتظری و روزبه چشمی به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند.

سرمربی پرتغالی طی هفته‌‌ها و ما‌ه‌های گذشته بارها تلاش کرد بحث مربیگری خود در تیم‌های ملی و باشگاهی خارج از ایران را در رسانه‌ها مطرح کند. هرچند که روز دوم تیرماه «اسکای اسپورت» نوشت: «احتمالا کی‌روش را دوباره روی نیمکت تیم ملی ایران خواهیم دید.» خبر ادامه همکاری کی‌روش با ایران زمانی دوباره قوت گرفت که «خیر الدین زجی» رئیس فدراسیون فوتبال الجزایر مدعی شد هیچ برنامه‌ای برای استخدام کارلوس کی‌روش ندارد.

تیر و مرداد و روزهای نخست شهریور ماه که به صورت کامل در غیبت کی‌روش گذشت و او حالا به ایران بازگشته. قراردادش اما از زمان پایان جام جهانی فوتبال تمدید شده و بیست درصد به رقم قبلی هم افزوده شده است. یعنی کی‌روش بابت ماه‌هایی که در ایران حضور نداشته حقوق دریافت می‌کند و البته فدراسیون فوتبال (براساس قراردادی که با این سرمربی پرتغالی بسته) مالیات او را هم می‌پردازد.

SKY SPORT در آستانه جام جهانی فوتبال نوشته بود: «کارلوس کی‌روش با دستمزدی حدود ۱٫۹ میلیون یورو در سال بالاتر از مربیان سرشناسی همچون خورخه سامپائولی (آرژانتین) اسکار تابارز (اروگوئه) خوزه پکرمن (کلمبیا) هکتور کوپر (مصر) و ... رده هفتمین مربی گران‌قیمت را به خود اختصاص داده است.» حالا به این رقم بیست درصد دیگر هم افزوده می‌شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy