Wednesday, Sep 5, 2018

صفحه نخست » بحران اقتصادی ایران؛ از دلار ۱۵ هزار تومانی تا پایان پیش فروش سایپا در چند ثانیه

dollarKHodro_090518.jpgیورونیوز - روند صعودی نرخ دلار و یورو تا ظهر روز چهارشنبه در بازار‌ آزاد ارز تهران رکورد زد. بر همین اساس دلار با قیمت بیش از ۱۴ هزار ۷۰۰ تومان و در مواردی ۱۵ هزار تومان معامله شده و قیمت یورو نیز از مرز ۱۷ هزار تومان در بازار آزاد گذشته است.

طی سه روز گذشته، نرخ ارز در بازار آزاد ارز حدود ۸ درصد افزایش یافته و روزانه کما بیش ۱۰۰۰ تومان رشد داشته است. این در حالی است که امروز چهارشنبه ۱۴ شهریور (پنجم سپتامبر) این رشد برای قیمت یورو تا ظهر نزدیک به هزار تومان و برای دلار بیش از ۷۰۰ تومان بود.

قیمت ارز در بازرا ثانویه و شکسته شدن رکورد عرضه

دلار آمریکا در بازار ثانویه بر مبنای اطلاعات سامانه «نیما» با نرخ حدودی۷۶۰۰ تا ۷۷۰۰ تومان و یورو با قیمت حدود ۹ هزار تومان عرضه می‌شود.

به گزارش سرویس اقتصادی تسنیم به نقل از مدیر کل سیاست ها و مقرات ارزی بانک مرکزی رکورد عرضه ارز در این بازار نیز روز چهارشنبه از سوی صادرکنندگان غیر نفتی شکسته شد.

به گفته مهدی کسرایی، ارز با نرخ مصوب ۴ هزار و ۲۰۰ تومان برای دارو و کالاهای اساسی و ارز عرضه شده در بازار ثانویه برای سایر کالاها و خدمات است.

dollar21.jpg

پیش خرید پراید در چند ثانیه

صبح روز چهارشنبه ۱۴ شهریور، شرکت خودروسازی سایپا بر اساس اعلامیه قبلی خود پیش فروش نقدی خودروی پراید را آغاز کرد که در ساعات آغازین با درخواست بسیار زیاد مراجعین هر چندین مرحله از پیش فروش به پایان رسیده است.

به گزارش رسانه‌های ایران در ساعت ۱۰ صبح با از آغاز پیش‌فروش پس از چند ثانیه سایت بسته شد و به مراجعه کنندگان اعلام شد: «مرحله اول، دوم و سوم پذیرش مشتریان انجام و مرحله بعد راس ساعت ۱۰:۴۵ انجام خواهد شد.»

4-3302712.jpgبه گزارش تسنیم به نقل از این شرکت خودروسازی، از دقایق آغازین پیش فروش خودرو تا پیش از ظهر روز چهارشنبه نزدیک به ۶ میلیون نفر از سایت بازدید کرده و «در هر ثانیه ۷۰۰ هزار نفر» خواستار ورود به سایت برای ثبت نام بودند.

به گفته سایپا فروش خودروهای خانواده سایپا شامل ۱۳۱، ۱۳۲ و ۱۵۱ به همراه تیبا، ساینا و وانت نیسان، روز چهارشنبه به صورت مرحله‌ای به این صورت انجام می‌شود که سایت پیش فروش هر ۱۵ دقیقه ۱۰ ثانیه برای ثبت نام باز می‌شود.

مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

بودجه ۳۰ هزار میلیارد تومانی برای بسته‌های اقتصادی

محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران روز چهارشنبه در جلسه علنی مجلس از تخصیص بودجه ۲۹ تا ۳۰ هزار میلیارد تومانی برای بسته‌های اقتصادی خبر داد.

وی همچنین گفت: «ما ۱۳ میلیارد دلار از این مبالغ را برای ۲۵ قلم کالای اساسی و همچنین دارو و محصولات کشاورزی هزینه کردیم، همچنین برای ۱۰ قلم کالا ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه کردیم.»

نوبخت در صحن علنی مجلس درباره بررسی طرح تامین کالاهای اساسی گفت: «از فردا به‌جای آنکه مردم جلوی صرافی‌ها صف بکشند، صف‌های طویلی جلوی فروشگاه‌ها تشکیل خواهد شد؛ تصور کنید که فروشگاه صادق باشد و همه محصولات خود را عرضه کند و از فردا صحنه زشتی مشاهده می‌شود که جلوی فروشگاه‌ها عده‌ای ظرف روغن و محصولاتی را که عرضه شده می‌گذارند و می‌فروشند. ما برای مردم شریف و آبرومندی که نمی‌توانند ساعت‌ها در صف بایستند، طرح‌هایی داریم.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy