Tuesday, Sep 11, 2018

صفحه نخست » تجمع گسترده بازنشستگان در شهرهای مختلف ایران: حقوق ما ریالیه، هزینه‌ها دلاریه!

malbakhteh.jpgکیهان لندن - هزاران بازنشسته کشور صبح روز سه‌شنبه ۲۰ شهریورماه در تهران و چند شهر دیگر ایران تجمع اعتراضی برگزار کردند. معترضان با توجه به گسترش گرانی و افزایش قیمت‌ کالاها و خدمات، خواستار افزایش حقوق خود شده‌اند.

صدها نفر بازنشسته معترض صبح سه‌شنبه ۲۰ شهریورماه با تجمع در مقابل ساختمان برنامه و بودجه در تهران نسبت به پایین بودن حقوق بازنشستگان و نابرابری آن با هزینه‌ها خواستار افزایش درآمد بازنشستگان شدند.

تجمع بازنشستگان علاوه بر تهران در چند شهر دیگر ایران از جمله مشهد، بروجرد، یزد، کرمانشاه نیز صورت گرفته و بازنشستگان در این شهرها نیز خواسته‌هایی مشابه را مطرح کرده‌اند.

افزایش مستمری‌ها، همسان‌سازی حقوق شاغلان و بازنشستگان و بیمه کارآمد از جمله خواسته مشخص بازنشستگان است. آنها با در دست داشتن پلاکارت‌هایی از مسئولان برنامه و بودجه خواسته‌اند برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان در تخصیص بودجه، تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند.

از دیگر نکاتی که تجمع‌کنندگان در رابطه با مطالباتشان مطرح کرده‌اند این است که مستمری‌های آنها بسیار پایین‌تر از خط فقر است. به گفته آنها، این امر موجب شده امورات زندگی‌شان نچرخد. همچنین خدمات درمانی‌ای که به آنها ارائه می‌شود کیفیت نازلی دارد و بیمه تکمیلی‌شان نیز نامناسب است.

بازنشستگان در تجمع اعتراضی خود شعارهایی از جمله «حقوق ما ریالیه، هزینه‌ها دلاریه»، «خط فقر ۵ میلیون، حقوق ما دو میلیون» و «حکومت عدل علی، این همه بی‌عدالتی» سر دادند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy