Sunday, Sep 16, 2018

صفحه نخست » رادیو اسرائیل: انبارهای اسلحه ایران در نزدیکی فرودگاه دمشق نابود شدند

4DB7739B-0B7E-491F-BB80-4D493330F86B.jpegرادیو اسرائیل - دولت سوریه یک بار دیگر ادعا می کند که در حمله هوایی که به اسرائیل نسبت داده شده، توانسته است آن را کاملا دفع کند. ولی عکس هایی که از حوالی دمشق گرفته شده نشان می دهد که هدف هایی بمباران شده است. منابع خبری اوپوزیسیون سوریه می گویند که یک بار دیگر اسرائیل انبارهای اسلحه متعلق به حکومت ایران را که قرار بود برای حزب الله لبنان فرستاده شود، منهدم کرده است.

مقامات اسرائیلی هنوز نسبت به این گزارش واکنشی نشان نداده اند، ولی هفته پیش ارتش اسرائیل رسما اعلام کرد که در دو سال گذشته ۲۰۲ هدف نظامی در سوریه را که اکثرا متعلق به سپاه قدس حکومت ایران بوده مورد حمله هوایی قرار داده است.

از آن هنگام، این دومین حمله هوایی محسوب می شود که اسرائیل هنوز مسؤولیت آن را به عهده نگرفته است.

رژیم ایران می کوشد از طریق فرودگاه دمشق، مرتبا اسلحه و تجهیزات برای حزب الله لبنان بفرستد. احتمال دارد که بخشی از وسایلی که در جریان حمله هوایی شب گذشته نابود گردید، قطعات مربوط به سوار کردن و یا ساخت موشک بوده است.

اکنون مدت مدیدی است که رژیم ایران می کوشد یک کارخانه تولید موشک در لبنان برپا ساخته و آن را در اختیار حزب الله بگذارد. ولی رسیدن به این هدف، ظاهرا کار آسانی نیست.

رژیم ایران همچنین درصدد برآمد با هواپیماهای مسافری و با پرواز مستقیم، و یا پس از یک توقف کوتاه در دمشق، جنگ افزارهای فرستاده شده را در فرودگاه بیروت تخلیه کند. ولی این ترفند نیز توسط سرویس اطلاعات خارجی اسرائیل و کشورهای دیگر کشف شد و احتمال می رود که دولت بیروت جلوی ادامه آن را گرفته است.

در گزارش ها آمده است که به دنبال حمله شب گذشته، صدای انفجارهای دهشتناک، سراسر دمشق را به لرزه درآورد

احتمال دارد که انبارهای بمباران شده، حاوی جنگ افزارهایی بوده که سپاه قدس قصد داشته آن را علیه مردم سوریه به کار برد.

ارتش سوریه، همانند همه موارد پیشین ادعا می کند که این حمله را که به نیروی هوایی اسرائیل نسبت داده شده، خنثی کرده است.. دولت سوریه این ادعا را در مورد همه حملات هوایی پیشین بازگو کرده است که کارشناسان نظامی آن را رد می کنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy