Tuesday, Sep 18, 2018

صفحه نخست » مصطفی تاجزاده به دادگاه احضار شد

tajzadeh.jpgخبرگزاری هرانا - مصطفی تاجزاده، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران که هفت سال زندانی سیاسی بود طی احضاریه‌ای کتبی به شعبه ۴ بازپرسی قزوین احضار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مصطفی تاجزاده زندانی سیاسی سابق و عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب و حزب مشارکت به شعبه ۴ بازپرسی قزوین احضار شد.

این فعال سیاسی روز سه‌شنبه ۲۷ شهریورماه طی یادداشتی از این احضار خبر داد و "سخنرانی خود در منزل آیت‌الله قوامی" را دلیل تشکیل پرونده جدید دانست.
آقای تاجزاده در این خصوص گفت: "دو روز پیش با یک پیامک تلفنی به من اطلاع دادند که به شعبه ۴ بازپرسی قزوین مراجعه کنم. امروز صبح ساعت ۱۰ احضاریه فوق را در منزل به من تحویل دادند. طبق احضاریه مزبور ۵ روز فرصت دارم که به شعبه ۴ بازپرسی قزوین مراجعه کنم، در غیر این‌صورت جلب خواهم شد.

وی همچنین با گلایه از اینکه این پرونده در سالی تشکیل شده که آیت‌الله خامنه‌ای در پیام نوروزی اعلام کرد کسی در جمهوری اسلامی به خاطر بیان بازداشت نمی‌شود گفت: "به‌زودی معلوم می‌شود که آیا با هماهنگی مرکز و به دستور بالا احضار شده‌ام یا نه".

به گفته وی بعد از سخنرانی روز شنبه اطلاعات سپاه در اقدامی تعدادی از حاضرین را احضار کرده و بابت حضور در این سخنرانی مورد بازخواست قرار داده است.

لازم به یادآوری است، مصطفی تاج‌زاده پس از انتخابات سال ۸۸ به اتهام "اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی" و "فعالیت تبلیغی علیه نظام" بازداشت و از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به ۶ سا حبس محکوم شده و این حکم در دادگاه تجدید نظر نیز عینا تایید شد.

آقای تاج‌زاده همچنین در ایام حبس به دلیل نامه نگاری‌های انتقادی به رهبر ایران از درون زندان، با شکایت سپاه پاسداران، به اتهام "تبلیغ علیه نظام" توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به یک سال حبس محکوم شد. وی نهایتا پس از ۷ سال با پایان دوران حبس، در تاریخ ۱۵ خردادماه ۱۳۹۵ از زندان آزاد شد.

وی در آذرماه سال گذشته نیز با شکایت دادستان تهران به دادگاه احضار شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy