Thursday, Sep 20, 2018

صفحه نخست » کیومرث مرزبان، طنزپرداز در بازداشت حفاظت اطلاعات سپاه

tanz_092018.jpgمنابع حقوق بشری می‌گویند، کیومرث مرزبان، طنزپرداز و فعال فرهنگی توسط حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران ایران بازداشت شده است.

دیدبان حقوق بشر نوشته است: «روز یکشنبه ۴ شهریور ماه ماموران اطلاعات سپاه به منزل کیومرث مرزبان، طنز نویس و فعال فرهنگی مراجعه و ضمن بازداشت وی، لپ‌تاب، گوشی تلفن همراه و اسناد تحصیلی او را با خود بردند.»

این نهاد مدافع حقوق بشر در نیویورک همچنین گفته است، پرونده کیومرث مرزبان در شعبه ۱ بازپرسی اوین در دست بررسی است و تا کنون اجازه ملاقات با بستگان خود را پیدا نکرده است.

در همین حال، یک منبع مطلع به «کمپین حقوق بشر» گفته است، کیومرث مرزبان یک سال پس از بازگشت به ایران بازداشت شده است.

طبق این گزارش، آقای مرزبان برای دیدار با «مادر بزرگ بیمارش» به ایران بازگشته بود و طی یکسال اخیر با مشکلی مواجه نبوده است.

گزارش ها حاکی است که آقای مرزبان از زمان بازداشت تاکنون هیچ ملاقاتی با خانواده نداشته و اتهام و دلیل بازداشت او نیزاعلام نشده است.

کمپین حقوق بشر می‌گوید، این طنز پرداز ایرانی در زندان از دسترسی به وکیل محروم است.

یکی از دوستان آقای مرزبان به کمپین حقوق بشر در ایران گفت‌: «کیومرث عاشق نویسندگی بود و طی سالهای گذشته با اینکه خیلی جوان بود در این زمینه خیلی رشد کرد. هیچ دلبستگی سیاسی به افراد و گروه‌های سیاسی نداشت و تنها دغدغه اصلی‌اش نوشتن و فعالیت‌های ادبی بود. برای ما شگفت‌انگیز است که او دستگیر شده است و همزمان علیه او شایعاتی مطرح می‌شود که هیچ کدام واقعیت ندارد.»

گفته می شود، کیومرث مرزبان پس از بازگشت به ایران در سال ۹۶ کلاس‌های نویسندگی و فیلم‌نامه‌نویسی تشکیل داده بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy