Sunday, Sep 23, 2018

صفحه نخست » اولین زن نامزد ریاست جمهوری در عراق را بشناسید

abdolvahed.jpgالعربیه - سروه عبدالواحد، نماینده سابق مجلس و عضو ائتلاف کردستان، روز یکشنبه ۲۳ سپامبر، نامزدی خود را برای ریاست جمهوری عراق، اعلام کرد. او اولین زن عراقی است که خود را برای این مقام، نامزد می‌کند.

گفتنی است که خانم سروه عبدالواحد، مواضع سیاسی جنجالی به ویژه برای کُردها دارد. او از جمله مخالفان آشکار همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق که در ۲۵ سپتامبر سال گذشته برگزار شد، به شمار می‌رفت.

سروه عبدالواحد دارای مدرک ادبیات عرب از دانشگاه بغداد در سال ۱۹۹۳ است. او همچنین با چندین رسانه کار روزنامه‌نگاری کرده است. وی نیز تا سال ۱۹۹۸، به تدریس مشغول بود.

عبدالواحد سپس یکی از اعضای دفتر روابط عمومی در مجلس وزیران سلیمانیه شد و طی این مدت به عنوان یکی از مدافعان حقوق زن شناخته شد و در دوره گذشته پارلمان عراق رئیس ائتلاف تغییر بود.

او در دوره پارلمانی خود، چندین کنفرانس‌ها، درباره «تأثیر منفی» همه پرسی کردستان عراق در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مردم کُردستان، در آمریکا برگزار کرد.

سروه عبدالواحد، سومین شخصت کُرد است که خود را برای ریاست‌جمهوری عراق نامزد می‌کند. پیش از او، برهم صالح از سوی حزب اتحاد میهنی کردستان و سردار عبدالله به صورت مستقل، نامزد تصدی این مقام شده بودند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy