Sunday, Sep 23, 2018

صفحه نخست » محکومیت حمله تروریستی در اهواز و اهمیت توجه به دلایل وقوع این جنایت، حزبِ سکولارِ ایران

Secular_Party.jpg«آنانی که باد می کارند، طوفان درو می کنند»

موضوع: محکومیت حمله تروریستی در اهواز و اهمیت توجه به دلایل وقوع این جنایت

حزبِ سکولارِ ایران حمله تروریستی در اهواز در بامداد شنبه را محکوم می‌نماید و یادآور می‌شود که چنین اعمال تروریستی و خشونت‌آمیزی، تنها باعث تقویت حکومتِ غیرقانونیِ جمهوری اسلامی می‌شود.

بدون‌شک، حکومت جمهوری اسلامی از رخدادهایِ اینچنینی نهایت استفاده را می‌برد: نخست اینکه در میان شهروندان ایران، این ایده غلط را مطرح می‌کند که اگر این حکومت منحل شود، احتمال این است که گروه‌های تروریستی قدرت را به دست گیرند؛ همچنین در مجامع بین‌المللی خود را قربانی تروریست نشان می‌دهد.

حزبِ سکولارِ ایران نکات ذیل را یادآور می‌شود:

  • نطفه حکومت جمهوری اسلامی با ترور بسته شده است. این حکومتِ غیرقانونی با استفاده از اعمال تروریستی موفق شد تا قدرت را در ایران به دست گیرد، از ترور مقامات حکومتی وقت گرفته تا زنده‌سوزی صدها شهروند ایرانی در سینما رکس آبادان.
  • بقای این حکومتِ غیرِقانونی تاکنون نیز با ترور و آدم‌کشی میسر گشته است، از ترور زنده‌یاد بختیار گرفته تا فریدون فرخزاد، از ترور میکونوس گرفته تا بمب‌گذاری در آرامگاه امام هشتم شیعیان.
  • بدون شک، این حکومتِ غیرقانونی در شکل‌گیری، بقا و گسترش تروریسم در ابعاد جهانی نقش بسیار مهمی ایفا کرده است، حزبِ سکولار ایران یادآور می‌شود که این حکومتِ غیرقانونی، تنها حکومت در این کره‌خاکی است که از گروه‌های تروریستی همچون حزب‌الله لبنان رسما دفاع می‌کند.
  • مهمترین بستر رشد تروریسم عبارت است از: (۱) نبود آزادی بیان و آزادی اندیشه، (۲) بی‌عدالتی، تبعیض و نابراری اجتماعی، (۳) محرومیت شهروندان و کودکان از حق آموزش. حزبِ سکولارِ ایران با ارایه دلایل زیر، رسما حکومتِ جمهوری اسلامی را مسوول اصلی وقوع این اعمال تروریستی اعلام می کند:
  • بین تروریسم و فساد، رابطه مستقیمی وجود دارد. فساد باعث می‌شود که آزادی‌های اساسی شهروندان از آنها گرفته شود، فقر در جامعه ریشه بدواند، و گروهی اندک از جنایتکارانِ حاکم، ثروت عظیمی به چنگ آورند.
  • استان خوزستان به دلیل منابع زیرزمینی خود، یکی از ثروتمندترین نقاط جهان محسوب می‌شود، اما شهروندان این استان، از فقط مطلق در رنج بوده، و سلامت بسیاری از آنها به دلیل بحران‌های محیط زیستی گسترده، آسیب جدی دیده یا در معرض خطر است.
  • یکی از این فسادهای شگفت انگیز که خوزستان را در معرض نابودی قرار داده، فساد در صنعت سدسازی است. ساخت سدهای گوناگون بدون توجیه علمی، باعث سیه روزی مردم خوزستان شده است. شایان یادآوری است که هدف از ساخت این سدها، ایجاد فرصت برای سپاه بوده تا سران این «نیرویِ جهنمیِ تفنگدار» بتواند پول بیشتری غارت کنند.
  • استان‌های مرزی ایران، بیش از دیگر مناطق کشور قربانیِ فساد و تبعیض بوده‌اند. به عنوان نمونه، در استانِ کردستان، کولبرانِ فقیر به دلیل حمل یک کارتن سیگار، هدفِ گلوله جنگی قرار می‌گیرند، اما مقامات سپاه پاسداران اجازه دارند که با کشتی(!) سیگار به ایران قاچاق کنند. براستی، چه کسی مسوول وقوع این تبعیض و بی‌عدالتی دهشتناک است؟
  • حزبِ سکولارِ ایران، ضمن محکومیت حمله تروریستی اهواز، به مقامات حکومت ایران یادآور می‌شود که عامل اصلی شکل‌گیری و رشد تروریسم، اعمال و کردار خود آنها است. فسادِ گسترده مقامات این در این حکومت نهادینه شده، نقشِ غیرقابلِ انکاری در شکل‌گیری فقر، گسترش تبعیض و نابودی محیط زیست خوزستان داشته و دارد.
  • حزبِ سکولارِ ایران بر این باور است که این فسادِ نهادینه، بستری برای رشد و گسترش تروریسم در ایران شده است.
  • حزب سکولار ایران، به شهروندان ایران یادآور می شود که ماحصلِ عملکرد مقامات حکومت جمهوری اسلامی، چنین است: «نابودی محیط زیست ایران»، «فقرِ گسترده»، «نابودی اقتصاد»، «مرگ میلیونها ایرانی»، «غارت اموال ملی»، «گسترش تروریسم در منطقه و ایران» و ...

حزب سکولار ایران، یادآور می‌شود که تنها روش برون‌رفت از منجلابِ جمهوری اسلامی، «همدملی» ملتِ ایران است.

ایرانیان از هر تیره و تباری که هستند، می‌باید با تکیه بر همبستگیِ ملی، و با توسل بر کنش‌هایِ خشونت‌پرهیز، این حکومتِ غیرقانونی را منحل کرده و یک نظام سکولار و دمکراتیک را جایگزین این رژیم جهنمی کنند.

اعضای سیاست‌سرای حزبِ سکولارِ ایران

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy