Friday, Sep 28, 2018

صفحه نخست » هشدار سپاه به عربستان و امارات درباره «عبور از خط قرمز» ایران

sepah_092818.jpgرادیو فردا - پس از رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، جانشین فرمانده سپاه پاسداران ایران نیز عربستان سعودی و امارات متحده عربی را تهدید کرد که «اگر از خطوط قرمز ما عبور کنید، قطعا از خطوط قرمز شما عبور خواهیم کرد».

به گزارش خبرگزاری ایرنا، حسین سلامی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در روز ۶ مهر، از آمریکا، اسرائیل، عربستان سعودی و امارات متحده عربی به عنوان به گفته او، «عقبه منطقه‌ای و جهانی» حمله به رژه نیروهای مسلح در اهواز نام برد.

وی عربستان سعودی و امارات متحده عربی را تهدید کرد که «اگر از خطوط قرمز ما عبور کنید، قطعا از خطوط قرمز شما عبور خواهیم کرد».

آقای سلامی اضافه کرد:«انتقام قطره قطره خون شهدای اهواز را از عوامل داخلی و خارجی این حادثه می‌گیریم و به رژیم عربستان و امارات هشدار می‌دهیم شما تحمل تیغ انتقام ما را ندارید».

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

جانشین فرمانده سپاه پاسداران همچنین از آمریکا نیز خواست که به گفته او، «دست از حمایت از تروریست‌ها بردارند» و افزود که «این برای آنان هم زیان‌بار خواهد بود».

یک روز پس از حمله به رژه نیروهای مسلح در اهواز نیز رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، عربستان سعودی را به دست داشتن در این حمله متهم کرده و هشدار داده بود که اگر این کشور رفتار‌های خود را «تصحیح» و «عذرخواهی» نکند، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی «حق پاسخ کوبنده» را «برای خود در هر زمان و مکان محفوظ» می‌داند.

یک روز پس از آن نیز رهبر جمهوری اسلامی ایران عوامل حمله به یک رژه نظامی در اهواز را افرادی خواند که به گفته او، «دست‌شان در جیب سعودی و امارات متحده عربی است».

دیگر مقامات جمهوری اسلامی نیز این ادعا را تکرار کرده اند. آمریکا، امارات متحده عربی،عربستان سعودی و اسرائیل ادعاهای ایران درباره دست داشتن در حمله اهواز را رد کرده‌اند.

«جنبش عربی آزادیبخش الاحواز» و همچنین گروه خلافت اسلامی (داعش) همزمان مسئولیت حمله اهواز را به عهده گرفته‌اند.

همزمان با تهدید آقای سلامی شبکه سی‌ان‌ان به نقل از مقام‌هایی در پنتاگون گزارش داد که ارزیابی‌های اطلاعاتی در روزهای اخیر نشان می‌دهد گروه‌های نیابتی تحت حمایت ایران احتمالا در فکر حمله یا حملاتی علیه نظامیان یا منافع آمریکا در خاورمیانه هستند.

ساعاتی پس از وقوع حمله اهواز، وزارت خارجه آمریکا ضمن ابراز همدردی با مردم ایران، آن را محکوم کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy