Tuesday, Oct 2, 2018

صفحه نخست » انتشار تصویر پیرزنی قزاق در ایران به عنوان رهبری داعشی که در سوریه کشته شد

العربیه - گزارش مدیر دفتر سوریه شبکه ایرانی عرب‌زبان العالم، حسین مرتضی درباره حمله موشکی به سوریه خبرساز شد. در این گزارش تصویر پیرزنی قزاق منتشر و ادعا شد که او یک رهبر داعشی کشته شده در سوریه است. سپس برخی سایت‌های ایرانی این گزارش را باز نشر کردند.

خانم "مختابر آبا" که تصویر او به عنوان فرمانده داعشی که در سوریه کشته شده، منتشر شد، شهروند قزاقستان است و 70 سال سن دارد. او که در جنوب این کشور زندگی می‌کند، به دلیل اختلالات هورمونی دارای ریش و سبیل است. به گزارش اسپوتنیک فارسی این زن بیش از 35 سال است که ریش خود را نتراشیده است.

098888.jpg

هنوز معلوم نیست که چرا رسانه‌های ایرانی تصویر مختابر آبا را به جای "ابو علی المشهدانی" منتشر کرده است. العالم در گزارشی تحت عنوان "کشته شدن رهبر تروریست گروه داعش، ابو علی المشهدانی یکی از رهبران درجه اول داعش با موشک‌های سپاه پاسداران اسلامی" تصویر مختابر آبا را به جای ابو علی المشهدانی منتشر کرد.

به گزارش العالم ابو علی المشهدانی یک مسئول امنیتی در منطقه موصل در عراق است و در نتیجه هدف قرار گرفتن یکی از مقرهای داعش در نزدیکی مدرسه ابتدایی السوسه به وسیله موشک‌های سپاه پاسداران کشته شد.

رسانه‌های ایرانی پس از آنکه این گزارش خبرساز شد و در شبکه‌های اجتماعی مورد تمسخر قرار گرفت، تصویر این زن قزاق را حذف کردند. با این حال برخی خبرگزاری‌ها و سایت‌های ایرانی از جمله "خبرآنلاین" این خبر را به نقل از العالم با تصویر مختابر آبا بازنشر کردند.

بازنشر این تصویر به خبرگزاری‌ خبرآنلاین محدود نشد، باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه دنیای اقتصاد، خبرگزاری آفتاب و دیگر رسانه‌های ایران نیز این اشتباه را تکرار کرده و در شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد و تمسخر قرار گرفتند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy