Sunday, Oct 7, 2018

صفحه نخست » اژه ای: برخورد با احمدی نژاد دیر و زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد

ejeyee_100718.jpgسخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی عدم برخورد با افرادی مانند احمدی‌نژاد، اظهار کرد: قبول دارم دستگاه قضا با برخی از افراد به یک جهاتی الان مدار می‌کند ولی مطمئن باشد با هر کسی که مرتکب جرمی شود برخورد قاطع می‌شود شاید دیر و زود داشته باشد ولی سوخت و سوز ندارد!

به گزارش «انتخاب»، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای‌ ظهر امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس‌کل دادگستری کردستان در جمع خبرنگاران در سنندج، در رابطه با پرونده‌ مربوط به سکه ثامن اظهار کرد: همیشه توصیه کرده‌ایم که اگر افراد به هر دلیلی مرتکب جرمی می‌شوند از کشور خارج نشوند این به نفع آنها است که در کشور بمانند و از خودشان دفاع کنند.

به نوشته فارس، وی تصریح کرد: کسی که از کشور خارج شود، چون یک آدم فراری محسوب می‌شود پیوسته در عذاب و رنج خواهد بود در صورتیکه اگر این افراد بمانند و از خود دفاع کنند شاید واقعا دفاع آنها توجیه لازم را داشته باشد و تبرئه شوند و اگر هم محکوم شد معلوم نیست این مجزات سنگین‌تر از چیزی باشد که از کشور فرار کنند.

وی خاطرنشان کرد: الان دولت جمهوری اسلامی به گونه‌ای است که می‌تواند تلاش کند و برخی از مجرمین را به کشور بازگرداند اما در تعیین مجازت برای مجرمی که فرار کرده و از طریق اینترپل به کشور برگردانده می‌شود متفاوت خواهد بود.

وی اضافه کرد: به کسانی که به هر دلیل جرمی مرتکب یا به انجام جرمی متهم شده‌اند و الان در خارج از کشور هستند این توصیه را دارم به نفعشان است که برگردند و از انفاق‌های قانونی بهره‌مند شوند.

محسنی‌اژه‌ای افزود: متاسفانه برخی از کشورها به تعهدات خود حتی در موضوع پرونده‌های مفاسد اقتصادی حاضر به همکاری در زمینه دستگیری و استرداد مجرمین نیستند.

سخنگوی قوه قضائیه در مورد عملکرد و شرایط دستگاه‌های قضا در سطح استان‌ها در برخورد با اخلال‌گران اقتصادی، اظهار کرد: این مهم در کل کشور با قدرت خاصی انجام و در همین هفته توسط دادگاه ویژه که برای اخلال‌گران در شیراز شروع به کار کرده‌است دادگاه علنی برگزار می‌شود.

تشکیل دادگاه‌های ویژه پرونده‌های اخلال‌گران اقتصادی در استان‌ها

وی در مورد گرانی‌ها و وضعیت بازار در کشور هم گفت: در شورای عالی هماهنگی اقتصادی که سران سه قوه انجا هستند موضوعات را به جد دنبال و موضوعات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: ارز یکی از مایحتاجات امروز مردم است و قضیه دلار در بسیاری از مباحث تاثیر می‌گذارد و اگر کسی بخواهد اخلال ایجاد کند بدون هیچ اغماضی با آنها برخورد می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی عدم برخورد با افرادی مانند احمدی‌نژاد، اظهار کرد: قبول دارم دستگاه قضا با برخی از افراد به یک جهاتی الان مدار می‌کند ولی مطمئن باشد با هر کسی که مرتکب جرمی شود برخورد قاطع می‌شود شاید دیر و زود داشته باشد ولی سوخت و سوز ندارد!

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy