Monday, Oct 8, 2018

صفحه نخست » بولتن‌های سپاه پاسداران و مرجع تقلیدی که قرآن بلد نیست بخواند

IB_100718.jpgایران بریفینگ / محمد مهاجری یکی از روزنامه‌نگاران محافظه‌کار است او گفته است: بسیاری از ائمه جمعه در خطبه‌های روز ۱۳ مهر علیه FATF سخنرانی کردند. خیلی از حرف‌ها را خواندم. برگرفته از بولتن یکسانی بود که در آن کتمان حقیقت، دروغ، تهمت، فریب و... موج می‌زند.

محمد مهاجری صراحتاً بار دیگر خطبه‌های نماز جمعه را محصول بولتن‌های سپاه پاسداران و دیگر نهادهای امنیتی دانسته و می‌افزاید: این روحانیون عزیز واقعاً آیه «... الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه» را نخوانده‌اند؟ واقعاً احتمال ندادند که شاید مندرجات بولتن‌ها یک‌سویه باشد و باید قول دیگران را هم بشنوند؟ واقعاً چرا پرهیز کردند از اینکه حرف حساب دیگران را هم بشنوند؟

آیا امامان جمعه عزیز آیه «ولا تقف ما لیس لک به علم» را هم نخوانده‌اند؟ واقعاً چرا درباره چیزی که به آن علم و آگاهی ندارند، بی‌پروا سخن می‌گویند؟

افرادی که FATF را مفید برای جامعه می‌دانند، نه بیگانه‌اند، نه دشمن‌اند، نه کم‌سوادند، نه خودباخته‌اند، نه بی‌دین‌اند، نه...

از آن‌ها نترسید. پای حرفشان بنشینید. حتماً خواهید دید از بولتن نویسها متدین‌تر و متعهدتر و مسلمان‌تر و وطن‌دوست‌تر و خیرخواه‌تر و خردورزتر و باسوادترند... یک‌بار استدلال‌هایشان را بشنوید تا متوجه شوید برای همه پرسش‌ها و دغدغه‌هایتان پاسخ دارند. نگذارید کسانی که عکس مار می‌کشند، نظراتشان را به شما القا کنند.

او در خاتمه می‌گوید: شمارا به خدا نگذارید نماز جمعه‌ها از این هم خلوت‌تر شود.

نوری همدانی البته امام‌جمعه نیست و از مراجع صاحب‌نام حکومتی است، او نیز در گفتاری کورکورانه با FATF مخالف است و چه‌بسا اصلاً نداند آن لایحه چیست.

آیت‌الله حسین نوری همدانی هفته گذشته در دیدار با جمعی از فرماندهان ستاد کل نیروهای مسلح که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: دشمن همیشه علیه مسلمانان و به‌ویژه ایران اسلامی نقشه داشته و یکی از نقشه‌ها بعد از برجام تصویب لایحه FATF است، دشمن همیشه نقاب خود را زیر الفاظ و عبارات جالب نشان می‌دهد، در این لایحه مبارزه با تروریست‌ها مدنظر است، این در حالی است که حزب‌الله لبنان را تروریست معرفی می‌کند.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه حوزه نمی‌تواند درباره این لایحه بی‌تفاوت باشد، تصریح کرد: این‌یک پیمان عبری، غربی و عربی است، گردانندگان این پیمان طرفداران آمریکا و اسرائیل بوده و این لایحه اسرائیل و عربستان را تروریست به‌حساب نمی‌آورد درحالی‌که حزب‌الله لبنان را تروریست معرفی می‌کند.

اما آیا به گفته آن روزنامه‌نگار محافظه‌کار محمد مهاجری آیت‌الله نوری همدانی این مرجع تقلید شیعیان قرآن می‌خواند؟

اینکه یک امام‌جمعه و یا مرجع تقلید در مورد چیزی همچون لایحه FATF چیزی نداند و مخالف آن باشد البته ناپسند است اما مسبوق به سابقه هست و متأسفانه یک‌رویه شده است اما اگر یک مرجع تقلید قرآن بلد نباشد بخواند و سوره‌هایی را برای طلابش در درس‌های خود بخواند که اصلاً در قرآن وجود ندارند دیگر از زشت و ناپسند هم عبور کرده! باهم ویدیویی در این مورد که دریکی از شبکه‌های تلویزیونی مذهبی پخش‌شده را ببینیم:

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy