Monday, Oct 8, 2018

صفحه نخست » ترامپ‌ برزیل پیروز دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری شد

brazil_100818.jpgایران اینترنشنال - در انتخابات ریاست جمهوری برزیل، ژاییر بولسونارو، نامزد راست افراطی و فرناندو حداد، نامزد چپگرا به ترتیب ۴۷ و ۲۸ درصد آرا را کسب کردند تا در دور دوم انتخابات بار دیگر با هم به رقابت بپردازند.

بسیاری به بولسونارو، نماینده مجلس و افسر سابق ارتش که دیکتاتوری نظامی پیشین برزیل را می‌ستاید، لقب دونالد ترامپ برزیل را داده‌اند. او با دادن وعده‌هایی جذاب از جمله مقابله با فساد مالی و اصلاحات در نظام مالیاتی به مردم توانست بیشترین آراء را از آن خود کند.

بولسونارو در تبلیغات انتخاباتی بر استفاده از رسانه‌های اجتماعی تکیه کرد. پشتیبانی‌‌‌ها از او پس از آن که ماه گذشته در جریان یک گردهمایی انتخاباتی مورد حمله با چاقو قرار گرفت افزایش یافت.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

او به مردم وعده داده در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهوری جدید وزارت خانه‌های دولت را کاهش دهد و بسیاری از شرکت‌های دولتی را یا خصوصی کند و یا تعطیل سازد.

او همچنین به طور مداوم از دیکتاتوری نظامی سالهای ۱۹۶۴ تا ۱۹۸۵ در برزیل حمایت کرده و به مانند دونالد ترامپ رسانه‌های جریان اصلی را مدام مورد انتقاد قرار می‌دهد.

فرناندو هداد، شهردار سابق سائو پائولو، پس از انصراف لوئیز ایناسیو لولاسیلوا، رئیس جمهور سابق برزیل، از طرف حزب کارگر جایگزین او شد.

لولا به جرم فساد مالی در حال گذراندن ۱۲ سال حبس در زندان است. جرمی که طرفدارانش آن را سیاسی می دانند. دور دوم انتخابات ششم آبان ماه برگزار می شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy