Wednesday, Oct 10, 2018

صفحه نخست » امام جمعه خبرساز ایلام برکنار شد

friImam_100918.jpgبی بی سی - پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علی خامنه ای، رهبر ایران، از حکم او برای تغییر امام جمعه ایلام خبر داده است.

بر اساس گزارش این پایگاه، در پی استعفای محمدنقی لطفی، امام جمعه ایلام، الله‌نور کریمی‌تبار به سمت امام جمعه و نماینده شخصی آیت‌الله خامنه‌ای منصوب شده است.

در مورد دلیل استعفای آقای لطفی از این سمت گزارشی منتشر نشده است.

اواخر سال گذشته تصاویر و گزارش هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که آقای لطفی را هنگام استفاده از یک خودرو تجملاتی نشان می‌داد. انتشار این تصاویر انتقاداتی از امام جمعه وقت ایلام در پی داشت به خصوص اینکه او کوتاه مدتی پیش از آن، "تجمل‌گرایی، اشرافی‌گیری، ویژه‌خواری، سهم‌خواهی و رانت‌خواری" در میان برخی از مسئولان را محکوم کرده بود.

در آن زمان، حتی برخی از رسانه‌ها و شخصیت‌های محافظه کار جمهوری اسلامی نیز به خرده‌گیری از "تجملگرایی" محمدنقی لطفی پرداختند و بعضی از آنان خواستار برکناری او شدند. در مقابل آقای لطفی این انتقادات را رد و بر موقعیت خود در مقام امام جمعه تاکید کرد.

به نوشته روزنامه جوان، وی در دفاع از استفاده از خودرو تجملاتی خود هشدار داده بود: "از بچه‌بازی‌هایتان دست بردارید. اهانت به جایگاه نماز جمعه، اهانت به رهبری و قابل پیگیری است. توصیه می‌کنم به این جایگاه که مین‌گذاری است، نزدیک نشوید و چنانچه نزدیک شوید، با مین به هلاکت خواهید رسید."

فرزند امام جمعه وقت ایلام نیز استفاده از این خودرو را موجه توصیف کرده و گفته بود که استفاده از این اتومبیل به خاطر کوهستانی بودن منطقه ضروری بوده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy