Monday, Oct 15, 2018

صفحه نخست » واکنش سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی به خبر تخلیه سفارت‌خانه ایران در ترکیه

Iranian-Ambassy-Ankara-1.jpgدویچه وله ـ سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی خبر "تخلیه سفارت‌خانه ایران در ترکیه در پی تهدید بمب‌گذاری" را "کذب محض" خواند. چند منبع خبر ایرانی و خبرگزاری اسپوتنیک سوریه این خبر را منتشر کرده بودند.

بهرام قاسمی در واکنش به خبر "تخلیه سفارت‌خانه ایران در آنکارا در پی تهدید بمب‌گذاری" گفته است: «چنین خبر و ادعایی کذب محض است و پرسنل سفارت ما در سلامت و امنیت کامل در محل کار خود حضور دارند و مشغول کار روزانه خود هستند.»

پیش از این خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از "دیلی صباح" ترکیه گزارش کرده بود که نیروهای امنیتی ترکیه پیامی مبنی بر یک حمله انتحاری به ساختمان سفارت ایران در آنکارا دریافت کرده‌اند و در پی آن خیابانی که سفارت‌خانه در آن واقع شده بسته شده و اقدامات امنیتی شدیدی در محل حکمفرما است.

ایسنا در ادامه نوشته بود که پلیس ترکیه سفیر ایران را از ساختمان سفارت خارج و سفارت را تخلیه کرده است.

خبرگزاری تسنیم در ایران به نقل از روزنامه "سوزجو" ترکیه خبری مشابه را منتشر کرده بود. تسنیم نوشته بود: «نیروهای امنیتی ترکیه بعد از دریافت هشدارهایی درباره احتمال حمله به سفارت ایران در آنکارا سفیر را خارج و خیابان منتهی به سفارت تهران را مسدود کرده‌اند.»

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه هم که به این خبر پرداخته، به "نقل از رسانه‌های ترکیه" نوشته بود که "یک بمب‌گذار انتحاری" به سفارت ایران در آنکارا رفته است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy