Tuesday, Oct 23, 2018

صفحه نخست » حسن عباسی: قتل خاشقچی بی‌آبرویی امثال زیباکلام است

abbasi_102318.jpgاخیرا تیم‌هایی را فرستاده‌اند سراغ مراجع که به مراجع فشار بیاورند و مراجع هم به رهبر انقلاب که اجازه بده ما به مذاکره با ترامپ برویم/اگر به شیوه قاسم سلیمانی عمل کنیم نتیجه جور دیگری رقم خواهد خورد

حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین در مراسم « افول رویای آمریکایی» با اشاره به نزدیک شدن به 13 آبان ماه و وضع تحریم‌های جدید آمریکا، گفت: لیوان تحریم ایران پرشده و تحریم‌های بیشتر ایران توسط آمریکا تاثیری در اقتصاد ایران نخواهد داشت.
به گزارش آفتاب نیوز، وی تصریح کرد: ما امروز نسبت به سال 92 که دولت تحریم‌های هسته‌ای را شروع کرد امروز در تحریم‌های گسترده‌تری هستیم و تحریم‌ها تقویت هم شده است.
اهم اظهارات عباسی در ادامه می آید:
* ما اگر در سال 92 تحریم بودیم و انرژی هسته‌ای داشتیم، امروز تحریم بیشتری هستیم انرژی هسته‌ای هم نداریم و این معنی جدید واژه برد-برد است که باید وارد فرهنگ لغت‌ها شود.
* اخیرا تیم‌هایی را فرستاده‌اند سراغ مراجع که به مراجع فشار بیاورند و مراجع هم به رهبر انقلاب که اجازه بده ما به مذاکره با ترامپ برویم.
* آمریکا از برجام بیرون رفت چون افراد مذاکره کننده ایران را در موضع ضعف دید در دیپلماسی وقتی از موضع ضعف بروید مذاکره طرف مقابل هر چه بخواهد امتیاز می گیرد اما اگر به شیوه قاسم سلیمانی عمل کنیم نتیجه جور دیگری رقم خواهد خورد.
* زمانی که پمپئو وزیر خارجه فعلی آمریکا وقتی که رئیس CIA بود و نامه ای برای قاسم سلیمانی در میدان جنگ قبل از عملیات سراسری علیه داعش در سوریه فرستاد، سردار سلیمانی گفته بود نه این نامه را می‌گیرم و نه می‌خوانم و تکلیف‌مان را در میدان جنگ مشخص خواهیم کرد. این مذاکره موجب می‌شود عظمت شما حسی در طرف مقابل ایجاد کند که باید حتما امتیازی بدهد تا شما حداقل نامه‌اش را بخوانید.
* وقتی پای میز مذاکره مدام دشمن را در آغوش گرفتی و لبخند زدی و مثلا در عالم رفاقت با اسم کوچک هم را صدا کردید و در مورد نوه‌هایتان صحبت کردید و صمیمی شدید او هم می‌گوید این‌ها ضعیف شده‌اند که اینقدر امتیاز می‌دهند.عرصه دیپلماسی که عرصه بده بستان جدی است او دشمن شماست و هر روز از «رژیم‌چنج» حرف می‌زند.

* معلوم نیست ترامپ از کجا اطلاعات رسانه‌ایش را به دست می‌آورد؛ ولی اینکه گفته ایران در چند ماه آینده حتما پای میز مذاکره می‌آید و فشاری که امروز به رهبری وارد می‌کنند، جای تامل دارد.
* این فرار وزرا یکی پس از دیگری از کابینه دولت که پاسخگو نباشند یا استیضاح نشوند حاصل این است که شکست خورده‌اند و تنها راه را مذاکره دوباره می‌دانند در حالیکه سال 93 امام خامنه‌ای فرمود حل مشکلات کشور در لوزان و وین و نیویورک نیست در خود کشور است.
* وضع تحریم‌های جدید اثر خاصی در اقتصاد ما ندارد جز بار روانی که آن هم توسط رسانه‌های آنسوی مرزها و جریانات لیبرال داخلی شارژ می‌شود در حالیکه قبل از مذاکرات هم گفته بودیم اگر همه هست و نیست انقلاب را بدهیم برود یعنی شاه برگردد سفارت اسرائیل احیا شود ولایت فقیه را کنار بزنیم حجاب را از روی سر زنانمان برداریم و تمام اینها اثرش در اقتصاد ما بیش از 5 درصد نخواهد بود.
* اقتصاد ما مشکل مبنایی و ساختاری دارد، امروز در یک چنین شرایطی اگر کسی در جمهوری اسلامی تصور کند که با مذاکرات هسته ای چیزی حل می شود امیدواریم خدا از خواب خرگوشی بیدارش کند. آمریکا تعمدا روز 13 آبان را که روز مبارزه با استکبار آمریکا است را برای وضع تحریم‌های جدید علیه ایران انتخاب کرده است.
* امروز افول آمریکا بسیار مسئله مهمی است و لیبرال‌ها بسیار از این موضوع می‌ترسند. اگر رئیس دانشگاه تهران یا وزیر علوم یا مسئولین دولت می‌ترسند که در مورد افول آمریکا صحبت شود.
* 3 هفته پیش ترامپ گفت تلفنی به شاه سلمان شاه سعودی گفتم بدون آمریکا دو هفته هم دوام نمی‌آورید لذا باید هزینه آن را بدهید یعنی عربستان سعودی بدون آمریکا هیچ است اینجا توانمندی جمهوری اسلامی در وجه انقلابی مشخص می‌شود.
* ما 39 سال پیش سال 58 سفارت آمریکا را اشغال کردیم امام اسمش را گذاشت انقلاب دوم 39 سال است که بدون آمریکا دوام آورده ایم 40 سال است آمریکا در حال براندازی است از همان سال 57 تا به امروز که بخشی از آنها در اسناد لانه جاسوسی در 90 جلد ثبت شده است.
* اگر سفارت آمریکا در ایران بود تمام تلاشش براندازی بود از سال 58 هم که سفارتش در ایران جمع شد در کودتا و جنگ نظامی و ارزی و اقتصادی فرهنگی حمایت از برانداز و تروریست همگی در دستور کارش بوده است.
* جریان لیبرال به شدت اصرار دارد بگوید که ما بدون آمریکا نمی‌توانیم تا جایی که یکی از مسئولان بازرگانی دولت توئیتی زد که شکست را بپذیریم ما در مقابل غرب کم آوردیم و برنامه‌ای نداریم.
* البته ما شکست لیبرال‌ها را می پذیریم همانطور که شکست اربابان آمریکایی را پذیرفتیم شما شکست خوردید و اگر ناکامی و ناتوانی در ایران هست مربوط به جریان لیبرال است اما آنجایی که توانمندی هست مربوط به جریان انقلابی است شما لیبرال‌ها در 40 سال گذشته بدترین ضربه‌ها را در سیاست اقتصاد و فرهنگ به کشور زدید.
* در انقلاب اسلامی ما مفهومی داریم به نام رویای ایرانی اسلامی مفهوم رویا و رویا پردازی در هر تمدنی که می‌رود در محیط خودش و محیط بین‌المللی به یک قدرت هژمون تبدیل شود وجود دارد.
* آمریکا تنها کشوری است که در 100 سال گذشته هرگز از بیرون مرزهایش تهدید مستقیم نظامی نشده است، تنها با دو کشور مکزیک و کانادا مرز خاکی دارد اطرافش هم که دو اقیانوس آرام و اطلس قرار دارند. لذا خیلی برایش سنگین بود که برجهای دوقلویش را در خاکش زدند البته معلوم شد که خود آمریکا برای آنکه مجوز حمله به افغانستان را کسب کند به برج های دوقلو حمله کرده است.
* رویای آمریکایی یعنی انسان بگردد در سرزمین فرصت‌ها ببیند چه چیزی از وجودش قابل فروختن است؟ ببینید از لیبرال‌هایی که سی سال پیش در دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی تا خبرنگاران مطبوعات و نمایندگان مجلس و وزیران دولت شلوغ کاری می‌کردند همه‌شان رفتند در VOA و BBC نشستند و مشترکا یک چیز را برای فروش داشتند، وطن.
* یعنی وقتی می‌گویی گردشگری فقط درآمدش را عنوان می‌کنند در حالیکه بر کسی پوشیده نیست گردشگری که می‌آید طبیعت و آثار باستانی ببیند مواردی غیراخلاقی چون پاتایا و انتالیا هم می‌خواهد.
* آلمانی که بنز و پورشه می‌سازد ارتش ندارد. به ژاپن هم همین را اعلام کرده ژاپنی که در جنگ جهانی با بمب اتم خفه و خلع سلاحش کردند و حق داشت ارتش را از او گرفتند گفته‌اند تو باید پول بیشتری بدهی تا از تو دفاع کنیم خیلی جالب است کشوری کشور دیگر را اشغال می‌کند، بعد بابت اشغال پول هم می گیرد.
* درست است آلمان و ژاپن و کره جنوبی تکنولوژی دارند اما ذلت سیاسی هم دارند همانطور که به عربستان بادیه‌نشین می‌گوید با ید پول بدهی تا حمایت کنی به آلمان و ژاپن هم همین را می‌گوید.
* رویای آمریکایی ارزش‌های آمریکایی را تولید می‌کند. ارزش‌های آمریکایی یعنی لسه‌فر. لسه‌فر به معنای بگذار هر آنچه می‌خواهد انجام بدهد (ولش کن) است و در ایران به اشتباه آزادی معنایش می‌کنند.
* وزیری که دیروز از کابینه فرار کرد در نامه علت استعفایش را این نوشته بود : نمی‌شود بازار آزاد را کامل پیاده کرد. بازار آزاد بدون دخالت دولت یعنی ولش کن و در اقتصاد دخالت نکن. هیچ چیز حرام، واجب، مستحب و مکروه نیست همه چیز مباح است لذا ولش کن و نگو که مشروب بخور یا نه ربا بده یا نه و...
* برخی استادان علوم سیاسی دانشگاه تهران و شهید بهشتی که مدرکشان دموکراسی است الگویشان یک کشور دیکتاتور است مثل این است که بگویی به شرف و ناموس‌پرستی کسی دقت نکن فقط حساب بانکی او را ببین کاپیتالیسم یعنی شرف و عزت هیچ ولی GDP بالا داشته باش.
* قتل و جنایت امثال خاشقچی بی‌آبرویی امثال زیباکلام و سریع‌القلم و علم سکولار آنها است این‌ها ارزش‌های آمریکایی است ارزش‌هایی که دولت مورد نظرش 15 تروریست را می‌فرستد در سفارتخانه‌اش در ترکیه و مخالفش را تکه تکه می‌کند آمریکا یعنی همین. بعد در این افراد در کدام دولت در ایران مشاورند؟
* 4 سال تمام است که 15 کشور آمریکا عربستان فرانسه انگلیس مالزی پاکستان اردن بحرین و .. مردم یمن را زیر ظلم گرفته‌اند اما صدایی از لیبرال‌ها در نمی‌آید.
* ارزش‌های آمریکایی از رویای آمریکایی می آید لیبرالیسم یعنی یلگی و رهایی از قید و بند الهی. می‌خواهید لیبرالیسم را بزنید لسه‌فر و ولش کن را بزنید مصادیق آن را در اقتصاد و فرهنگ و سیاست پیدا کنید و آن را بزنید در انتخابات آمریکا هر دروغی گفته شد تا ترامپ رای بیاورد بعدش خیلی‌ها و از جمله هنرپیشه‌های پورن گفتند با پول دهان ما را بستند این یعنی ارزش‌های آمریکایی و این از زمان کندی و کلینتون وجود داشته است. آیا چنین رئیس جمهوری حق دارد بیاید در مورد وضعیت زنان در ایران اظهار نظر کند؟ بی‌آبرویی این نظام تمدنی را باید رو کرد.
* در انتخابات سال گذشته ایران هم با دروغ رای آوردند سال بعد سلبریتی‌هایشان اعلام برائت از او کردند یعنی زمانی که حیات سلبریتی بودنشان به خطر افتاد از او دوری جستند یعنی برای این افراد دروغ و راست و ... معنی نداشته باشد و این معنای لیبرالیسم است.
* لیبرالیسم عمامه بسر و کراواتی نمی شناسد لیبرالیسم یعنی هر چه دلت خواست بکن. ما با این ایدئولوژی سر جنگ داریم و با انهم تعارف نداریم فکر کردند اگر آمریکا کماندو داشته باشد ما آنها را دستگیر نمی کنیم تا زانو بزنند داعش را راه بیندازند ما به جنگ با آنها نمی‌رویم.
* چین با همه ابرقدرتی که حق وتو دارد بازار جهانی را گرفته و ... یک سرباز آمریکایی را نگرفته زانو بزند تنها کشوری که سوپرکماندوهای آمریکایی را گرفته و آنها جلوی‌شان زانو زده‌اند و گریه کرده‌اند ایران است.
مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy