Thursday, Oct 25, 2018

صفحه نخست » جنگ داخلی بین رهبران اسرائیل: طراحی توطئه علیه نتانیاهو

israel_102518.jpgرادیو اسرائیل - سخنان بنیامین نتانیاهو در مورد یکی از شخصیت های برجسته حزب لیکود دایر بر این که می کوشد در انتخابات عمومی آینده، نگذارد که نتانیاهو دولت را برپا سازد، اسرائیل را دچار یک توفان سیاسی کرده است.

این جنجال هنگامی قوی تر گردید که یک روزنامه اسرائیلی نوشت (+لینک) که نتانیاهو بیم دارد که اگر در انتخابات آینده پیروز شود، مقام ریاست جمهوری حاضر نشود تشکیل دولت آینده را به نتانیاهو بسپارد.

دفتر پرزیدنت ریولین با صدور بیانیه بی سابقه ای، انتشار چنین گزارشی را قاطعانه نادرست خواند.

این خبر در روزنامه ییسرائل هیوم که پشتیبان نتانیاهو می باشد انتشار یافت که در آن آمده بود: پرزیدنت ریولین با این استدلال که چند پرونده اتهامی علیه نتانیاهو مطرح است که هنوز تکلیف آنها مشخص نشده، ممکن است برپایی دولت آینده را به یکی دیگر از بلندپایگان لیکود تکلیف کند.

این خبر از جانب نزدیکان رئیس جمهوری قاطعانه تکذیب شد. ولی خود نتانیاهو در سخنرانی شب گذشته (چهارشنبه) در تائید این خبر افزود که یکی از بلندپایگان لیلکود علیه او توطئه کرده تا پرزیدنت ریولین وظیفه تشکیل کابینه آینده را به او محول نکند.

دفتر ریاست جمهوری با نادرست خواندن این گفته های نتانیاهو، نوشت که چنین تصوری نشان نگرانی بیمارگونه تعقیب است و مبتلا به آن باید به روانشناس مراجعه کند.

همه نظرسنجی ها نشان می دهد که در انتخابات آینده، لیکود همچنان بیشترین کرسی ها را به دست خواهد آورد و نتانیاهو هم اکنون در اوج محبوبیت خود قرار دارد.

طبق قوانین اسرائیل، پس از انتشار نتایج رسمی انتخابات، رئیس جمهوری باید وظیفه تشکیل کابینه را به عهده فردی واگذار کند که بیشترین شمار از احزاب کشور انتصاب او را توصیه کرده باشند.

اکنون مدتی است که شایعات مختلفی درباره احتمال برگزاری انتخابات زودرس در اسرائیل انتشار می یابد که موعد آن را تنها شخص نتانیاهو می تواند تعیین کند.

هم اکنون شخصیت های زیادی هستند که خود را شایسته رسیدن به مقام نخست وزیری می دانند. این افراد نه تنها از احزاب دیگر هستند، بلکه در داخل حزب لیلکود نیز که نتانیاهو رهبر آن است، چند تن خود را رقیب وی می دانند و این واقعیت باعث بروز شایعات و جدال های سیاسی شده است.

بنیامین نتانیاهو تا کنون چهار بار مقام نخست وزیری را در دست داشته و بیش از ده سال در این سمت خدمت کرده و برخی سیاستمداران می گویند زمان آن رسیده که فرد دیگری این سمت را به دست گیرد. حتی برخی نمایندگان پارلمان خواهان تصویب قانونی هستند که گزینش یک فرد به نخست وزیری را به مدت معینی محدود کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy