Wednesday, Oct 31, 2018

صفحه نخست » گفتکوی العربیه با سخنگوی «جنبش آزادی‌بخش الاحواز» درباره طرح حمله ناکام ایران در دانمارک

alarabiya_103118.jpgالعربیه - در تحولی جدید و در آستانه اجرایی شدن دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران که بنا به علل متعددی از جمله «حمایت تهران از تروریسم» اعمال می‌شود، و نیز در حالی که اتحادیه اروپا در مواضع اخیر خود نسبت به رد یا استقبال از تحریم‌های آمریکا علیه ایران مردد مانده است، دستگاه‌ امنیتی دانمارک روز سه‌شنبه 30 اکتبر از طرح حمله ناکام دستگاه‌های اطلاعاتی ایران به افرادی در خاک دانمارک پرده برداشت.

به گزارش العربیه، وین بورک اندرسون، مدیر دستگاه امنیتی دانمارک روز سه شنبه 30 اکتبر در یک کنفرانس خبری توضیح داد که این عملیات با هدف حمله به رهبر شاخه دانمارکی «جنبش پیکار عربی برای آزادی احواز»، موسوم به "حركة النضال العربي لتحرير الأحواز" طرح‌ریزی شده است.

در همین رابطه «العربیه. نت» در تماسی با یعقوب حر التستری، سخنگوی «حركة النضال العربي لتحرير الأحواز» گفت‌وگو کرده و از او درباره جزئیات این حادثه مطلع شده است.

التستری در این گفت‌وگو تاکید کرد، آنچه را که دستگاه امنیتی دانمارک خنثی کرده‌ است طرح حمله دستگاه‌های اطلاعاتی ایران به «حبيب جبر» رئیس «حركة النضال العربي لتحرير الأحواز» در دانمارک بود.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

او در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا این طرح حمله نیز طرح تکمیلی حمله‌ای است که پیش از این «احمد مولی» یکی از رهبران این جنبش را در سال گذشته در کشور هلند هدف قرار داده و ترور کرده بود، گفت: « ایران یک روز هم دست از توطئه‌گری‌های خود علیه ملت عرب الاحواز و فعالان آن بر نداشته‌است، و به توطئه‌گری‌های خود ادامه خواهد داد، به ویژه اینکه در حال حاضر مسئله ما به طور گسترده‌ای مطرح شده و پیکار ملت ما رو به افزایش است. تاکید می‌کنم که ایران با این اقدامات قادر نخواهد بود پیکار جنبش النضال و دیگر سازمان‌های ما برای برچیدن یوغ ظلم و دیکتاتوری از روی ملت‌مان و احقاق حق تعیین سرنوشت، را از حرکت رو به جلو بازدارد».

سخنگوی این گروه اهوازی در ادامه افزود که «حرکة النضال العربی برای آزادی الاحواز» با یک وکیل در دانمارک وکالت داده تا «پرونده‌ای قانونی بنا بر اطلاعات موثق موجود درباره نقش رژیم ایران در این حمله شکست خورده تشکیل داده و آن را جهت رسیدگی به دستگاه قضایی دانمارک ارجاع دهد».

همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اقداماتی که پیش بینی می‌شود دانمارک در این زمینه اتخاذ کند، التستری گفت: «دانمارک رسما اعلام کرده است که ضمن اجرای تدابیر لازم از اتحادیه اروپا خواهد خواست تا موضع مشترکی علیه رژیم ایران و به دلیل نقش مستقیم آن در این طرح حمله خنثی شده، اتخاذ کند. رییس دستگاه امنیتی دانمارک نیز با لحن شدیدی به دستگاه اطلاعاتی ایران و نسبت به تکرار هر گونه تلاشی از این نوع هشدار داده است».

سخنگوی «جنبش پیکار عربی برای آزادی الاحواز»، در پایان این گفت‌وگو گفت: «حمله ناکام ایران که امروز از آن پرده برداشته شده، روش ثابت ایران در تعامل با خواسته‌های به حق ملت الاحواز و خواسته‌های دیگر ملل غیر‌فارس است، و بار دیگر روشن می‌سازد که حکومت ایران هیچ‌گونه راه‌حل‌ دیگری غیر از انجام اقدامات تروریستی ضد مطالبات عادلانه، ندارد».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy