Wednesday, Oct 31, 2018

صفحه نخست » سهم کوروش غربت، سهم امامزاده ها ثروت!

cyrus_103118.jpgبهار - در حاليكه قرار بود ديروز (هفتم آبان) مراسم «روز کوروش» در پاسارگاد، آرامگاه نخستین پادشاه هخامنشی، برگزار شود ماموران انتظامي و امنيتي با استقرار در جاده‌ها از ورود مردم به محوطه پاسارگاد خودداري كردند. ماموران كه از شب قبل در جاده‌ها مستقر شده بودند اجازه برگزاري مراسم را همچون سال پيش نداده و برخي خبرها از بازداشت تعدادي از مردم كه قصد حضور در اين مراسم را داشتند، حكايت دارد. فيلم هاي منتشره نيز حاکی از ازدحام و ترافيك چندين ده كيلومتري خودروهای شخصی در مسیرهای منتهی به پاسارگاد بود. اين در حاليست كه در دولت احمدي‌نژاد هر ساله مراسم قابل توجهي براي بزرگداشت كوروش و منشور حقوق بشر برگزار مي‌شد.

اين در حاليست كه در بسياري ديگر از كشورهاي جهان در ستايش اولين نويسنده منشور حقوق بشر مراسم يادبودي برگزار مي شود در عكس زير مي‌بينيد كه در موزه لوور فرانسه، معلمان و مربيان فرانسوی، كودكان را با تاریخ و تمدن ایران در زمان کوروش آشنا مي‌كنند.
cyrus2.jpgدر همين حال، ديروز هدر نائورت سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در توييتي نوشت: بیش از ۲۰۰۰ سال پیش کوروش کبیر در ایران مدارای دینی را رواج می‌داد، امروز حکومت ایران باید درس‌هایی را از رهبری وی بیاموزد و آزار اقلیت‌ها در ایران را متوقف کند!

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy