Friday, Nov 2, 2018

صفحه نخست » اینجا ایران است؟ این آگهی پوشاک در اسرائیل جنجال به پا کرد

بار رافائلی، مدل اسرائیلی ویدیویی از یک آگهی بازرگانی لباس را در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کرد که بعد از دو روز، به یکی از موضوعات جنجالی در شبکه‌های اجتماعی بدل شده است.

در این ویدیو، سوپرمدل اسرائیلی با برداشتن حجاب خود این مساله را مطرح می‌کند که «آزادی حق همه است؟» و در ایران آزادی وجود ندارد. تصویر خانم رافائلی در روزنامه‌ها و بیلبوردهای تبلیغاتی همراه با عبارت «آیا ایران اینجاست؟» در زیر عکس منتشر شده است.

در این تبلیغ وی به همراه چند مدل دیگر با برداشتن برقع و حجاب خود و پوشیدن شلوار جین و سویشرت کلاه‌دار محصولات شرکتی به نام «هودیز» (Hoodies) را که خود یکی از سهامداران آن است، تبلیغ می‌کند.

بسیاری از منتقدان این آگهی بازرگانی می‌گویند که این شرکت لباس‌های ورزشی یک تصمیم‌ غیرمعمول در رابطه با بازاریابی اتخاذ کرده و با استفاده از یک پیام سیاسی قصد دارد که مشتریان ویژه‌ای برای خود بیابد. در عین حال این تبلیغ خشم بسیاری از مردم اسرائیل و سایر نقاط جهان را برانگیخته است.

گرچه اشاره این تبلیغ به نبودن آزادی و بخصوص مساله «حجاب اجباری» در ایران است اما برخی از تحلیلگران این تبلیغ را نوعی «نژادپرستی» و اسلام‌ستیزی توصیف کرده‌اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy