Friday, Nov 2, 2018

صفحه نخست » ارز دیجیتال حکومت اسلامی و پرداخت دلار از سوراخ دیوار!؛ ف. م. سخن

امروز، سردار جلالی، رییس سازمان پدافند غیر عامل جمهوری اسلامی، اظهار داشت، ارزهای دیجیتال، در سیستم مالی و پولی هر کشوری، به نوعی کنترل گریز هستند، اما در بُعد خارجی می توانند برای ما فرصت باشند.

او در ادامه، با افشای کشف بزرگ خود گفت:
ما می توانیم با استفاده از ارزهای دیجیتال، برخی تحریم ها را دور بزنیم و انجام بسیاری از عملیات های بانکی را صورت دهیم. به این منظور، می توانیم خودمان، یا با همکاری چند کشور، ارز دیجیتال با پشتوانه نفت بسازیم، تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنیم.

منظور سردار از «همکاری چند کشور» هم، همکاری با روسیه است. روسیه ای که به دولت ونزوئلا، برای عرضه ارز دیجیتال دولتی در این کشور کمک کرده است.

موضوع ارز دیجیتال، مدتی است که در محافل حکومتی، مورد توجه قرار گرفته، و مسوولانی که توان استقرار کانکس برای بانک های خود در مراسم اربعین نداشتند و مردم باید از سوراخ هایی که در دیوار کنده شده بود، مبادلات ارزی ۱۰۰ دلاری خود را انجام می دادند، اکنون در صدد ایجاد ارز دیجیتال برای دور زدن تحریم ها هستند!

به نظر می رسد، بی عرضگان حکومت اسلامی، در تنها زمینه ای که عرضه ی بسیار دارند، حرف یاوه زدن و خود را مسخره ی خاص و عام کردن است.

یاوه گویی حکومتیان هم از اینجا معلوم می شود که مثال درخشانِ ونزوئلا را در طرح های خود یاد آور می شوند! ونزوئلایی که بنا به گزارش خبرگزاری دولتی ایسنا، تورم اش به زودی به ۱۰ میلیون در صد خواهد رسید.

طرح های «ساخت جمهوری اسلامی» مشابه ارز دیجیتالی، در ایران کم ندیده ایم که آخر عاقبت همگی شان، بدون استثناء، دور ریختن میلیاردها تومان پول کشور بوده است.

از موتور جستجوی ملی، که قرار بود جای گوگل را بگیرد، تا پیام رسان مسخره ی سروش، که در همان روز اول، شماره تلفن وزیر مخابرات را که عضو این پیام رسان شده بود، در اختیار همگان گذاشت، همگی، از همان ابتدا، با شکست مفتضحانه ای رو به رو شدند، و تنها چیزی که نصیب مردم ایران شد، میلیاردها پولی بود که از جیب شان، بابت این طرح های احمقانه هزینه شد.

سردار جلالی، بد نیست به یاد بیاورد، که پایه های اینترنت را «سازمان پروژه های تحقیقاتی پیشرفته ی شبکه» که توسط وزارت دفاع امریکا تاسیس شده بود، گذاشته و آن چه ما از دنیای مدرن رقومی و دیجیتالی می شناسیم و به کار می بندیم، سر آغازش، در «لابراتوارهای تلفن بل» بوده است. بنابراین، تحت نظر داشتن اینترنت توسط ان.اس.اِی که اسنودن آن را افشا کرد، چندان عجیب نیست. فن آوری امریکا هم در حدی ست که می تواند زیر دریایی ۱۰۷ متری جیمی کارتر خود را به زیر آب های اقیانوس بفرستد و اطلاعات منتقل شده توسط کابل فیبر نوری را زیر نظر بگیرد.

سردار جلالی، بهتر است به جای اجرای پروژه های عظیم، مثل ارز دیجیتال، همت خود را صرف پر کردن دیوار های سوراخ شده به عنوان باجه بانک ملی در عراق کند که به گمان ام، سردار قاسم سلیمانی، به دلیل سوابق درخشانش در عملگی، بتواند در این زمینه به ایشان کمک کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy