Friday, Nov 2, 2018

صفحه نخست » نگرانی برادران خاتمی درباره سرنگونی نظام

khatami_110218.jpgدماوند - محمد و محمدرضا خاتمی، دو شخصیت شناخته‌شده جناح موسوم به اصلاح‌طلب جمهوری اسلامی، از بریدن و ناامیدی مردم ایران از کلیت نظام و سرنگونی آن ابراز نگرانی کردند.

محمد خاتمی که پیشتر رئیس جمهور نظام بود، در دیداری که اخیرا با تعدادی از حامیانش داشته، با تاکید مجدد بر اینکه جناح اصلاح‌طلب، نظام و انقلاب را قبول دارد، و دنبال اصلاحات در داخل و چارچوب همین نظام است، هشدار داد که «اگر جامعه ببیند اصلاح‌طلبی به نتیجه نمی‌رسد به سمت کسانی گرایش پیدا می‌کند که خواهان تغییر اساس نظام هستند.»

او افزود: «اگر نظام بر اشتباهات موجود اصرار کند، انتقادها به اعتراض تبدیل می‌شود و معلوم نیست سرنوشت این کشور چه خواهد شد.»

محمدرضا خاتمی هم در سخنانی جداگانه، اگرچه انتقاداتی به عملکرد اصلاح‌طلبان وارد کرد، اما او نیز مانند برادرش تاکید کرد که «اصلاح‌طلبان جمهوری اسلامی را متعلق به خود می‌دانند.»

وی در عین حال گفت: «وقتی به ما می‌گویند شما که دو دور پشت سر هم یعنی در دو انتخابات اخیر ریاست جمهوری و انتخابات مجلس دهم و شورای شهر پنجم فرصت اصلاح مملکت را داشتید اما چه کار کردید؟ نتیجه آن هم شعار «اصلاح‌طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» می‌شود.»

محمدرضا خاتمی هشدار داد که «اگر امروز یک اقلیت خاصی این شعار را می‌دهند، فردا این فراگیر خواهد شد.»

به گفته نایب رئیس مجلس ششم شورای اسلامی «مردم می‌گویند این مملکت را دست اصولگرایان دادیم فایده‌ای نکرد، دست اصلاح‌طلبان هم دادیم سودی نکرد پس باید اصل نظام تغییر کند. نگرانی ما این است.»

مطالب بیشتر در سایت دماوند

نگرانی برادران خاتمی از عبور مردم از کلیت نظام جمهوری اسلامی، نشانه‌ای دیگر از بحران مشروعیت و مقبولیت رژیم در میان مردم است. هرچند این سخنان با هدف وادار کردن رهبر جمهوری اسلامی به بازی دادن بیشتر به اصلاح‌طلبان در قدرت بیان می‌شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy