Saturday, Nov 3, 2018

صفحه نخست » پوشیدن «لباس راحتی» در خوابگاه زنان دانشگاه آزاد ممنوع شد

dorm_110318.jpgایران اینترنشنال - دانشگاه آزاد اسلامی در دستورالعملی پوشیدن «لباس راحتی» برای زنان را «در هر شرایطی در فضای عمومی خوابگاه» ممنوع اعلام کرد.

خبرگزاری فارس روز شنبه ۱۲ آبان‌ماه گزارش کرد که دستورالعمل ضوابط مورد توجه در تعیین مصادیق مجاز و غیرمجاز پوشش و ظاهرآرایی دانشگاه آزاد، هفتم مهرماه از طرف رئیس این دانشگاه به واحدها ابلاغ شده است.

در این دستورالعمل آمده است پوشیدن لباس راحتی مخصوصا برای زنان در هر شرایطی در فضای عمومی خوابگاه‌‌ها ممنوع است و پوشش مردها هم باید پیراهن آستین‌بلند و شلوار ساده و رسمی با رنگ ساده باشد.

این دستورالعمل همچنین پوشش مناسب بانوان را «چادر با استفاده از مانتوی مناسب، شلوار و مقنعه یا روسری با رنگ متعارف و جوراب و یا پوشش مانتوی زیر زانو، آستین بلند، یا شلوار و مقنعه و با رنگ متعارف و جوراب» توصیف کرده است.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

مردها از پوشیدن «لباس‌های اندامی، تنگ و چسبان» و استفاده از پاپیون و کراوات در محیط دانشگاه منع شده‌اند و اجازه استفاده از زیورآلات طلا را ندارند.

بر اساس این دستورالعمل، کمیته آراستگی واحدهای دانشگاه آزاد اجازه دارند در «موارد خاص و ساختارشکنانه» در مورد ممانعت موقت از ورود دانشجویان دانشگاه تصمیم‌گیری کنند و «پرونده افراد خاطی را به کمیته انضباطی برای رسیدگی قانونی ارجاع دهد.»

این دستور العمل در حالی ابلاغ می‌شود که هفته گذشته فیلمی از برخورد گشت ارشاد با یک دختر دانشجوی دانشگاه آزاد در سوهانک تهران در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد و واکنش‌های گسترده‌ای را برانگیخت.

این ویدیو یک خودروی گشت ارشاد را حین حرکت نشان می‌داد، در حالی یک دختر دانشجو جلوی خودرو ایستاده بود و به دلیل حرکت ماشین چند متر جابجا می‌شد.

برخی گزارش‌ها حکایت از آن داشتند که دانشجویان دانشگاه آزاد به حضور گشت ارشاد در محوطه دانشگاه معترض بودند اما دانشگاه آزاد این گزارش را رد کرده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy