Thursday, Nov 22, 2018

صفحه نخست » پیشنهاد روسیه به آمریکا و اسرائیل برای خارج کردن ایران از سوریه

Putin_Netanyahoo.jpgالعربیه ـ گزارش رسانه‌های اسرائیلی حاکی از آن است که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در جلسه غیر علنی اخیرش با کمیسیون امور خارجه و دفاع کنیست، از پیشنهای روسی خبر داد که به خروج نیروهای ایرانی و شبه‌نظامیان وابسته به ایران از سوریه منتهی می‌شود و در مقابل تحریم‌های آمریکا علیه تهران کاهش می‌یابد.

شبکه ۱۰ تلویزیون اسرائیل شامگاه سه‌شنبه ۲۰ نوامبر گزارش داد که این پیشنهاد، شامل خروج نیروهای ایرانی از سوریه در مقابل تخفیف تحریم‌های آمریکا علیه تهران می‌شود.

از سویی روزنامه اسرائیلی «معاریو» نوشت که بنیامین نتانیاهو در جلسه روز دوشنبه‌اش با اعضای کمیسیون امور خارجه و دفاع کنیست گفت که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه پیشنهاد تخفیف تحریم‌های آمریکا علیه ایران را در مقابل خروج نیروهای ایرانی از سوریه ارائه داده است.

حدود ۱۰ روز پیشن و در حاشیه مراسم مرور ۱۰۰ سال از پایان جنگ جهانی اول، نتانیاهو با پوتین در پاریس پایتخت فرانسه دیدار کرد.

هم‌زمان با این گزارش‌ها، گادی ایزنکوت رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل، از ایجاد پایگاه‌هایی دائم برای ایران در سوریه هشدار داد.

ایزنکوت در بازدید از بلندی‌های جولان اشغالی سوریه گفت که حزب‌الله لبنان با وجود کسب تجربه نظامی و عملیات رو به افزایشش، هنوز از توانایی‌هایی که ایران می‌خواهد دور است.

از سویی ایالات متحده آمریکا سه‌شنبه از همه کشورهای خارجی و در راس آن‌ها ایران خواست نیروهای خود را از سوریه خارج کنند.

جیمز جفری نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه در کنفرانس خبری که سه‌شنبه برگزار کرد، در پاسخ به سوالی درباره حضور شبه‌نظامیان مرتبط با ایران در سوریه گفت: «نیروهای ایرانی نه تنها برای پشتیبانی از نظام اسد حضور دارند، بلکه در پی تحقق اهدافی بلند مدت از راه هیمنه منطقه‌ای هستند. آن‌ها از این طریق در پی رسیدن به منافع خود و چیره شدن بر قدرت در سوریه هستند، همان‌گونه که در لبنان و یمن انجام دادند».

او افزود: «از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا، تمرکز ایالات متحده در سوریه از مساله سرنوشت بشار اسد به سوی مقابله با نقش ایران در سوریه تغییر کرد».

او تاکید کرد که «خروج نیروهای ایرانی از سوریه خواستی است که از آن صرفنظر نخواهیم کرد. تغییر رفتار نظام سوریه شرط دست‌یابی این کشور به کمک‌های بین‌المللی است».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy