Saturday, Nov 24, 2018

صفحه نخست » ظریف اتهامات جدید آمریکا را خطرناک خواند

BCDA3D5B-2408-449A-9A0B-BD993F022A3D.jpegدویچه وله فارسی

ایالات متحده دولت ایران را متهم کرده است که در نهان تسلیحات شیمیایی تولید می‌کند. وزارت خارجه ایران این اتهامات را بی پایه و اساس دانست. اکنون وزیر امور خارجه در توییتی این اتهامات را "خطرناک" خوانده است.
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، در توییتی گفته است که اتهامات آمریکا، مبنی بر تولید تسلیحات شیمیایی توسط ایران، یک تهمت "تکان‌دهنده" و "خطرناک" است.
ظریف در پیام توییتری خود به شدت به آمریکا حمله کرده است. به گفته او ایالات متحده نخست از کاربرد اسلحه شیمیایی توسط عراق در جنگ با ایران (از ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۸) حمایت کرد و سپس خود به عراق حمله کرد.
در جنگ هشت ساله ده‌ها هزار سرباز و شهروند ایرانی به وسیله سلاح‌های عراقی جان خود را از دست دادند.

پیش از این وزارت امور خارجه ایران اتهامات مقام‌های آمریکایی را تکذیب کرده بود. آنها ایران را متهم کرده بودند که این کشور در نهان یک برنامه تولید سلاح‌های شیمیایی را دنبال می‌کند، اما این موضوع را به بنیاد ممنوعیت تولید تجهیزات شیمیایی در لاهه گزارش نداده است.
روز پنجشنبه (۲۲ نوامبر) کنت وارد، نماینده آمریکا در بنیاد ممنوعیت تولید سلاح‌های شیمیایی، ایران را متهم کرد که در نهان سلاح‌های شیمیایی تولید می‌کند و این امر را به نهادهای بین‌المللی گزارش نکرده است.
او همچنین ایران را متهم کرد که به دنبال تهیه تجهیزاتی ویژه برای حملات شیمیایی موثر بر سیستم عصبی است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy