Sunday, Nov 25, 2018

صفحه نخست » در اندونزی اپلیکیشن ضدخشونت علیه اقلیت‌ها راه‌اندازی شد

Smart_Pakem.jpgخبرنامه گویا ـ در اندونزی یک اپلیکیشن جدید برای موبایل به نام «اسمارت پاکم» (Smart Pakem) راه‌اندازی شد که به مردم و مدافعان آزادی‌ این امکان را فراهم می‌سازد تا مواردی همچون حمله به اقلیت‌ها را به مقامات کشور گزارش دهند.

اندونزی پرجمعیت ترین کشور مسلمان در جهان است.

کاربران این اپلیکیشن می‌توانند اطلاعات مربوط به گروه‌هایی که اعتقاداتی به جز شش مذهب رسمی در اندونزی، یعنی اسلام، هندوئیسم، پروتستانتیسم، کاتولیک، بودیسم و کنفوسیوسم دارند و یا کسانی که تفسیر متفاوتی از آموزه‌های دینی دارند، را ارائه کنند.

دفتر دادستان منطقه جاکارتا اپلیکیشن «اسمارت پاکم» را طراحی کرده و از روز یکشنبه گذشته، ۲۵ نوامبر / ۴ آذر در گوگل پلی در دسترس قرار دارد.

این ابزار جدید دیجیتال امکان می‌دهد که بلافاصله گزارش مربوط به فرقه‌های معتقد به باورهای «مشکوک» به صورت آنلاین ارسال شود و یا متون دینی مانند فتواها و فهرست سازمان‌های ممنوعه مورد مشورت قرار گیرند.

با این حال مدافعان حقوق بشر از این بیم دارند که این اپلیکیشن مورد سوء استفاده گروه‌های اسلامگرای تندرو قرار گیرد.

یکی از همکاران دیده‌بان حقوق بشر به نام آندراس هارسونو معتقد است که این اقدامی جدید برای تبعیض علیه اقلیت‌های مذهبی در اندونزی است.

اگر چه اندونزی در قانون اساسی خود مدارا را به رسمیت می‌شناسد اما ۹۰ درصد از ۲۶۰ میلیون نفر جمعیت آن به اسلام اعتقاد دارند و سازمان‌های مدافع حقوق بشر نگران گسترش تندروی در این کشور هستند.

[لینک به اصل مطلب]

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy