Friday, Nov 30, 2018

صفحه نخست » هشتگ حمایت از موتورسواری زنان در ایران

motorsavari_zanan.jpgایران اینترنشنال - در روزهای اخیر، برخی از کاربران رسانه‌‌های اجتماعی و مسئولان با انتقاد به منع اخذ گواهینامه موتورسواری برای زنان در خیابان‌های ایران، ‌ با هشتگ #موتورسوارى_زنان حمایت خود را از حق موتور سواری زنان در شهرها اعلام کرده‌اند.

پروانه سلحشوری، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی پیشتر در حمایت از موتورسواری زنان در خیابان‌های شهر گفته بود، ‌ موتور هم از نظر ترافیکی راهگشاست و هم امنیت زنان را می‌تواند تامین کند.

او گفته است، «من سال‌ها در هند زندگی می‌کردم و در این کشور زنان زیادی با موتور جابه‌جا می‌شدند. دلیل این مسئله این است که موتور، هم از نظر ترافیکی راهگشاست هم امنیت آنهاتامین بود.»

نعمت احمدی، وکیل دادگستری نیز به روزنامه «شرق» گفته است، «هیچ منع قانونی‌ای برای زنان درباره استفاده از هیچ وسیله نقلیه‌ای نیست.»

به گفته این وکیل دادگستری، «برای استفاده از موتورسیکلت هم صحبتی از جنسیت راننده نشده است.»

برخی کاربران نیز با انتشار تصاویری از موتورسواری زنان در ایران حمایت کرده‌‌اند.

این هشتگ در حالی درتوییتر داغ شده است که روز یکشنبه ۲۷ آبان، نیروهای امنیتی شهرزاد نظیفی از شهروندان بهایی و از مربیان موتوکراس زنان در ایران را بازداشت و به زندان اوین منتقل کرده است.

خانواده شهرزاد نظیفی و مهرشاد نراقی از قهرمانان موتوکراس ایران هستند و شهرزاد نظیفی و دخترش نورا نراقی از «پیشگامان» موتوکراس زنان در کشور هستند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy