Monday, Dec 3, 2018

صفحه نخست » دو سه سوال مسافرتی از معصومه ابتکار، ف. م. سخن

154B4212-EB7F-4292-B7C2-2A23B2136D2B.jpegاخیرا مصاحبه ای با خواهر مری ابتکار، یکی از گروگان گیران قَدَرِ اسلامی، و دانشجوی خط امامی، که موقع اشغال سفارت امریکا در تهران نقش مترجم را بازی می کرد و در یک گفت و گوی تلویزیونی به صراحت گفته بود که «در صورت حمله امریکا به جمهوری اسلامی، همه ی گروگان ها را می کشیم» صورت گرفته است که در آن فرموده، این که فرزندم در امریکا زندگی می کند تصمیم خودِ اوست.

چه تصمیم خوبی! بنده خدا از ایران اسلامی یی فرار کرده که مادرش، یکی از سازندگان آن است، و الان هم در بدنه ی دولت جمهوری اسلامی مشغول تلاش و کوشش برای تمیز کردن آب و هوای ایران است.

من یک سوال کوچولو از ایشان داشتم، و آن این که، شازده پسر که در امریکا زندگی می کند چه جوری ویزای تحصیلی و اقامت آن جا را گرفته است؟

آخر این اواخر، یکی از دوستان که پاسپورت آلمانی هم دارد، و یکی دو بار هم به امریکا سفر کرده، و در آلمان برای خودش کار و زندگی هم دارد، خواست برای حضور در عروسی یکی از بستگان اش، سفری یک هفته ای به آن کشور داشته باشد؛ متاسفانه موقع اخذ ویزا، به ایشان گفته بودند که چون شما در زمان «شاه»، در سپاه بهداشت خدمت می کرده اید، ما به شما ویزا «نمی دهیم»!

این ویزا ندادن خیلی باعث تعجب ما شد، و پیش خودمان گفتیم امریکا عجب دقتی دارد که حتی بانوی سربازی رفته در زمان شاه را به آن سامان راه نمی دهد.

اکنون سوال من از خواهر مری این است که شما که ۴۴۴ روز امریکایی ها را گروگان گرفتید و علنا هم فرمودید که در صورت حمله ی امریکا، آن ها را می کشید، فرزندتان چه جوری از امریکایی ها ویزا دریافت کرده است تا ما هم از همان طریق اقدام کنیم و تقاضای مان «ریجکت» نشود!

اگر مستقیما به سفارت امریکا در یکی از کشورهای همسایه تشریف برده، آن جا، در فرم ها، در مورد سوابق پدر مادر خود چه می نویسد که تقاضایش برگشت نمی خورَد؟! مثلا با افتخار می نویسد که مامان جونِ اینجانب در اشغال سفارت شما نقش داشته، و حتی گروگان ها را تهدید به مرگ کرده، و خیلی هم کارِ خوبی کرده که این کار را کرده یا چه؟

یا این که ویزا را از طریق «دلال»های دمِ درِ سفارت اخذ کرده است که اگر این طور است شماره تلفنی چیزی از این دلال با نفوذ به ما بدهید که ما هم از طریق او ویزا بگیریم!

بسیار سپاسگزار و ممنون خواهم شد اگر به پرسش های این حقیر پاسخ دهید! مرسی!

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy