Monday, Dec 10, 2018

صفحه نخست » رضا شهابی و چهار فعال کارگری و مدنی دیگر که نیمه شب بازداشت شده بودند آزاد شدند

shahabi.jpgخبرگزاری هرانا - دقایقی پیش، رضا شهابی و حسن سعیدی از اعضای سندیکای اتوبوسرانی شرکت واحد به همراه سه تن دیگر که نیمه شب گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت و صبح امروز به زندان اوین منتقل شده بودند، آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه‌شنبه ۲۰ آذرماه ۹۷، رضا شهابی و حسن سعیدی از اعضای سندیکای اتوبوسرانی شرکت واحد به همراه سه تن دیگر که نیمه شب گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند، آزاد شدند.

ربابه شهابی همسر رضا شهابی در گفتگو کوتاهی با گزارشگر هرانا خبر از آزادی این دو عضو سندیکای اتوبوسرانی شرکت واحد و سه تن دیگر داد.
لازم به ذکر است از صبح امروز سه‌شنبه جمعی از خانواده‌های بازداشت‌شدگان همراه با تعدادی از فعالین مدنی و کارگری برای پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان در مقابل زندان اوین دست به تجمع زده بودند.

نیمه شب گذشته هرانا از بازداشت رضا شهابی و حسن سعیدی، از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به همراه حداقل سه تن دیگر به نام‌های امیرعباس آزرم وند، رهام یگانه و کیوان مهتدی توسط نیروهای امنیتی خبر داده بود.

در روزهای اخیر کارگران در سامانه شش شرکت واحد در مورد مطالبه تسهیلات مسکن دست به اعتراض زده‌اند.

در جریان این اعتراضات دست‌کم یک کارگر معترض در دفتر مدیریت بهره برداری اقدام به خودسوزی کرده است. از سرنوشت وی پس از خودسوزی اطلاعی در دست نیست.
همچنین کمترین میزان اختصاص اضافه کار برای رانندگان در ماه‌های گذشته و نارضایتی رانندگان در پیامد این تصمیم مدیریتی، مدیریت این سامانه را با چالش‌های جدی روبرو کرده است.

بنا بر گزارش سندیکا، در پی این اعتراضات مدیریت این سامانه که خطر اعتراضات قریب‌الوقوع کارگران را جدی دریافته است، روز ۱۸ آذر، بخش‌هایی از کارگران تعمیرگاه، توقفگاه و رانندگان را در نمازخانه فراخوان داده است و در نشست مذکور تلاش کرده تا کارگران را از سازماندهی اعتراضات منصرف کند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در سال ۱۹۶۸ تأسیس شد که بعدها توسط دولت منحل گشت و خانه کارگر و شورای اسلامی کار جایگزین آن گردیدند. سندیکا در سال ۲۰۰۵ توسط کارکنان شرکت بازسازی شد و عضو رسمی ITF فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل است. رضا شهابی و ابراهیم مددی از رهبران این سندیکا هستند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy