براساس ویدئویی که دادگاه از شب حادثه در شهرک سولیهول در 10 کیلومتری بیرمنگهام بریتانیا منتشر کرد، جانباز تارین 21 ساله با رنیم عوده، مهاجر سوری 22 ساله و مادرش خوله سلیم 49 ساله درگیر شده و آنها را کشت.

در این ویدئو دیده می‌شود جانباز در حالی که احتمالا یک آلت قتاله در دست دارد، وارد قهوه‌خانه‌ای می‌شود که همسر و مادر همسر او در آن حضور دارند و با آنها به مشاجره می‌پردازد. مادر همسرش به صورت او سیلی زده و به همراه دخترش از مکان خارج می‌شود ولی او با تعقیب آنها، رنیم عوده و خوله سلیم را در منزلشان به ضرب چاقو می‌کشد. تصاویری از لحظه کشته شدن این دو زن سوری به دست مرد افغان در این ویدئو دیده نمی‌شود.

مدت کوتاهی قبل از حادثه قتل، رنیم عوده از جانباز تارین جدا شده و برای ادامه زندگی به نزد خانواده‌اش که 16 سال پیش از دمشق به منطقه سولیهول آمده بودند رفت. گفته می‌شود جانباز با همسر سوری‌اش بدرفتاری کرد و او را کتک می‌زده است. رنیم همچنین دریافته بود که جانباز همسر دیگری در همان منطقه دارد و گاهی به نزد او می‌رود. این زن جوان سوری موضوع همسر دوم شوهر افغانش را به پلیس خبر داده بود و این امر موجب بالا گرفتن اختلاف میان آنها و جدایی و در نهایت پایان زندگی او و مادرش شد.