Wednesday, Jan 2, 2019

صفحه نخست » موج جدید پناهجویان ایرانی در انگلیس

Iranian_immigrants.jpgسایت تلویزیون ایران فردا ـ مجله اسپکتیتور چاپ لندن در شماره جدید خود به موضوع هجوم پناهجویان ایرانی به انگلیس از طریق دریای مانش و سوار بر قایق‌های بادی و ماهیگیری پرداخته و می‌نویسد آنها برای یک زندگی بهتر از میهنشان گریخته‌اند.

اسپکتیتور می‌نویسد: «هنگامی که بحران ورود پناهجویان به اروپا سه سال پیش آغاز شد، همه صحبت‌ها در مورد پناهجویان سوری بود که از جنگ داخلی این کشور می‌گریختند. مردم عادی سوریه که در میان ارتش اسد و گروه‌های جهادگرای اسلامی مخالف او گیر کرده بودند راهی جز فرار به سواحل اروپا به هر قیمت ممکن برای خود نداشتند.

اما امروز در میان زبان‌هایی که پناهجویان واردشده به سواحل انگلیس به آن صحبت می‌کنند زبان فارسی بیشتر از عربی و اردو و بنگالی شنیده می‌شود. این زبان فارسی هم ویژگی زبان طبقات متوسط و شهرنشین ایران را دارد که مشخص می‌سازد ما با یک موج جدید از پناهجویان ایرانی که از کشورشان برای یافتن یک زندگی بهتر می‌گریزند مواجه هستیم.

در نگاه اول این اندکی عجیب به‌نظر می‌رسد زیرا ایران نه در جنگ داخلی است، نه دچار قحطی شده و نه یک فاجعه طبیعی یا انسانی در آن رخ داده است.

اما از سال ۲۰۱۶ تا امروز بیش از ۶۶۰۰۰ ایرانی بنا بر آمار وزارت کشور انگلیس به‌عنوان پناهجوی سیاسی وارد بریتانیا شده‌اند. آنها تنها به یک دلیل ساده این کار را انجام داده‌اند، آنها به دنبال فرار از اوضاع میهن خود و یافتن یک زندگی و آینده بهتر برای خودشان هستند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy