Wednesday, Jan 2, 2019

صفحه نخست » ترامپ: کُردهای سوریه به ایران نفت می‌فروشند

Trump_2.jpgالعربیه - دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا چهارشنبه ۲ ژانویه با بیان این‌که که ایالات متحده خواهان حمایت از کُردهای سوریه حتی در صورت خروج از این کشور است، افزود که کُردها به ایران نفت می‌فروشند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ترامپ که در نشست هیئت دولت آمریکا در کاخ سفید سخن می‌گفت، اظهار داشت: «نیروهایمان را در دوره زمانی مشخص از سوریه خارج خواهیم کرد». او در سخنان خود این دوره زمانی را مشخص نکرد. این در حالی است که پیش از این گزارش‌های رسانه‌ای، روند خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را «چهار ماه» اعلام کرده بودند.

ترامپ گفت که هیچ‌گاه جدول زمانی چهار ماهه برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه تعیین نشده است.

او گفت: «از زمان طولانی پیش، اوضاع در سوریه به پایان رسیده بود. علاوه بر آن ما درباره ماسه و مرگ صحبت می‌کنیم. این چیزی است که درباره آن سخن می‌گویم. ما درباره ثروت‌های بزرگ صحبت نمی‌کنیم».

او افزود: «من نمی‌خواهم تا ابد در سوریه بمانیم. آن‌جا ماسه و مرگ است».

ترامپ با وجود تاکید بر این‌که کشورش از کُردها در سوریه حمایت می‌کند، افزود که آن‌ها (کُردها) به ایران نفت می‌فروشند. او توضیح بیشتری در این باره ارائه نداد.

شایان ذکر است که ترامپ ماه گذشته، تصمیم برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را اعلام کرد. او مشورت‌های دستیاران بلندپایه امنیت ملی‌اش را نادیده گرفت و در این باره با قانون‌گذاران آمریکایی از متحدان ایالات متحده در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش هم مشورت نکرد.

ترامپ تکرار کرد که ایران و روسیه، از خروج آمریکا از سوریه خشنود نیستند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy