Sunday, Jan 6, 2019

صفحه نخست » دختر سادات که از ترس «ایرانی‌ها» اسمش را عوض کرده بود، درگذشت

sadaat_010319.jpgالعربیه - شاید وقتی انور سادات، رئیس‌جمهوری عربی مصر به شاه ایران که هیچکس حاضر به پذیرفتن او نبود، پناه داد و هنگام مرگش او را به مانند شاهان تشییع کرد، هرگز فکر نمی‌کرد دخترش روزی ناچار شود، برای در امان ماندن از دست هواداران دولت ایران ناچار به تغییر نام خود شود.

خانواده انور سادات روز پنج‌شنبه 3 ژانویه 2019 پیکر «کامیلیا» کوچکترین دختر رئیس‌جمهوری فقید مصر را تشییع کردند تا در آرامگاه خانوادگی آنها در دانشکده دختران شهرک نصر در شرق قاهره آرام گیرد.

کامیلیا در 10 ژوئن 1949 به دنیا آمد و در رشته روزنامه‌نگاری از دانشگاه قاهره لیسانس و از آمریکا فوق‌لیسانس و دکترا گرفت. او در 15 آگوست 1981 و چند هفته پیش از آنکه پدرش ترورش شود، به آمریکا رفت و در 28 اکتبر 2005 به مصر بازگشت. زمانی که او قصد داشت به آمریکا برود نهادهای امنیتی مصر به او پیشنهاد کردند برای در امان ماندن از دست ایرانی‌های انقلابی که از رئیس‌جمهوری مصر به دلیل پناه دادن به شاه ایران متنفر بودند و همچنین برای شناخته نشدن توسط تندروهای مخالف سادات، نامش را تغییر دهد. کامیلیا این موضوع را به پدرش اطلاع داد و او با خنده گفت که آنها او را از روی چهره‌اش که کاملا شبیه پدر است، خواهند شناخت. با همه این احوال او قبل از سفر به آمریکا نامش را به کامیلیا انور محمد انور تغییر داد.

8abbd.jpg

دختر انور سادات زمانی که در آمریکا بود از ترور شدن پدرش باخبر شد و دولت آمریکا به او پیشنهاد تابعیت این کشور را داد ولی او به دلیل علاقه‌ای که به کشورش داشت و از آنجا که دختر رئیس‌جمهوری بود که جان خود را فدای کشور کرده، با این پیشنهاد موافقت نکرد ولی 24 سال در آمریکا ماند و در آنجا فوق لیسانس و دکترا گرفت.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

او پس از بازگشت به مصر «مرکز صلح سادات» را در قاهره تاسیس کرد و در انقلاب ژانویه به شدت از حسنی مبارک، رئیس‌جمهوری مستعفی مصر دفاع کرد. او از ارتش این کشور و عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری فعلی مصر نیز دفاع کرد و به شدت به اخوان المسلمین و اندیشه‌ها و مواضعشان تاخت و آنها را به مشارکت در ترور پدرش متهم کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy