Thursday, Jan 10, 2019

صفحه نخست » آقای قرائتی! قرآن نگفته خبرنگاران فاسق را چجوری باید تکه تکه کرد؟!؛ ف. م. سخن

ACD19705-3E0B-40FB-91F0-C3C75E6CD907.jpegتذکر مهم: لطفا کسانی که امروز ناهار خورشت قیمه دارند این مطلب را نخوانند!

جناب حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، قرآن شناس بزرگ جمهوری اسلامی، که نه تنها خطوط قرآن را کامل و درست خوانده، بلکه لا به لای خطوط قرآن را نیز خوانده و استدراک نموده، اخیرا در همایشی، حکم خبرنگاران «فیک یست» در قرآن کریم را تبیین کرد.

ابتدا شگفت زده شدم که ۱۴۰۰ سال پیش در شبه جزیره ی عربستان چه خبرها بوده که ما از آن بی اطلاع بوده ایم. یکیش همین بودن «خبرنگار» در آن محیط خشک و بی آب علف، که خداوند عالمیان -خالق کیهانی به ابعاد ۱۴،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ سال نوری، برابر با ۹،۴۶۰،۷۳۰،۴۷۲،۵۸۰ ضرب در ۱۴،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ «کیلومتر» با خدات تا کهکشان و ستاره و سیاره- ضروری یافته در باره اش آیه صادر کند. خاک بر سر ما با این عقب ماندگی باستانی مان!

اما دستور خداوند، در باب خبرنگاران چه بوده است؟
بنا به گفته ی جناب قرائتی، این بوده است که:
«کسانی که خبرهایی در جامعه منتشر می‌کنند که زلزله در جامعه ایجاد شود و باعث فرو ریختن عقاید افراد می‌شود، در قرآن داریم که آن‌ها را باید «««««تکه تکه»»»»» کرد، زیرا این‌ها باعث دلهرگی در مردم شده‌اند و امنیت عمومی را برهم زدند و سبب سلب آرامش دیگران شده‌اند.»

بسیار دستور زیبا و جذابی است! ساطوری کردن خبرنگارانِ «دلهره ایجاد کن» و «امنیت به هم زن»!

راست اش را بگویم، من در حد خودم، یک قرآن پژوه می باشم، و سعی می کنم نکات قرآنی را بخوانم و بیاموزم چون دنیا و آخرت ما به قرآن عزیز بستگی دارد. تفاسیر مختلف را هم گهگاه ورق می زنم و از خواندن آن ها بسیار مشعوف و شادمان می گردم.

من خیلی چیزها از قرآن خوانده بودم و دیده بودم و در سال های گذشته هم علاوه بر مجازات هایی که در جمهوری اسلامی اِعمال می شد، مجازات های مبتنی بر فتاوی اشخاصی مانند مرحوم آیت الله شاهرودی در مناطق تحت اشغال «داعش» مثل زنده زنده سوزاندن و از بلندی پرتاب کردن و توی آب غرق کردن و سر بریدن و این ها را مشاهده کرده بودم اما تا کنون به مجازات «تکه تکه کردن» بر نخورده بودم و بسیار از این بابت شرمنده ام و گناه آن هم تنها بر گردن «نو اندیشان» دینی ست که این مجازات را مطرح نکرده و «هرمنوتیک» اش نکرده بودند!

حال بعد از این روده درازی، عرض اصلی من چیست؟

هیچی! این است که آیا قرآن عزیز و مراجع حدیث و غیره، در مورد کیفیت تکه تکه کردن خبرنگاران چیزی گفته اند یا نه!

مثلا خبرنگار را باید ساطوری کرد، یا از دستگاه «نایسر دایسر» گذراند یا او را به شکل قیمه در آورد یا به صورت کالباس، لایه به لایه اش کرد یا چه جوریا!

اگر جناب قرائتی به این مورد پاسخ بدهند مرا مرهون خویش خواهند نمود چون به هر حال اولا داشتن قانون، بهتر از نداشتن قانون است، ثانیا خبرنگار محکوم، حداقل با نوع تکه تکه شدن استاندارد آشنا شود تا اگر مامور تکه تکه کردن خواست خلاف اسلام عمل کند به او هشدار عمل غیر قانونی اش را بدهد. مرسی.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy