Thursday, Jan 10, 2019

صفحه نخست » نیویورکر: تروریسم حکومت ایران به اروپا بازگشته است

IRAN_EU.jpgایران فردا - مجله نیویورکر در گزارشی پیرامون تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران می‌نویسد «تروریزم حکومت جمهوری اسلامی بار دیگر به خاک کشورهای اروپایی بازگشته است».

نیویورکر می‌نویسد: «هنگامی که سال گذشته مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا جمهوری اسلامی را متهم کرد که در قلب کشورهای اروپایی به عملیات تروریستی روی آورده است، لیبرال‌های هر دو سوی آتلانتیک در اروپا و آمریکا او را به باد انتقاد گرفتند. اما تحولات و حوادث اخیر برای ترور مخالفان حکومت ایران در کشورهای اروپایی نشان می‌دهد که حق با او بوده است.

هیچ کدام از این عملیات تروریستی از رژیم یاغی و بی‌قانون جمهوری اسلامی بعید به‌نظر نمی‌رسد زیرا این حکومت استفاده از تروریزم را اساس سیاست‌های خود از روز آغاز حیاتش قرار داده است.

نخستین عملیات تروریستی این رژیم بر علیه کشورهای خارجی همان تسخیر و گرفتن سفارت آمریکا در تهران بود که با عملیات بمبگذاری و کشتن دهها سربازان آمریکایی در بیروت در سال 1983 دنبال شد. تعقیب و ترور مخالفان حکومت نیز همسو با این سیاست به‌پیش رفته است.

باتوجه به این واقعیات، آیا می‌توان دولت ترامپ را به‌خاطر زیر سئوال بردن تعهد آمریکا نسبت به ادامه حمایت از امنیت کشورهای اروپایی سرزنش کرد، درحالی که همین اروپا حاضر است با ادامه تجارت و رابطه با ایران درواقع به‌حمایت از عملیات تروریستی آن یاری برساند؟» [لینک به اصل مطلب]



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy