Sunday, Jan 13, 2019

صفحه نخست » رسانه‌های اسرائیل: حسن نصرالله دچار حمله قلبی شده

nassrollah_011219.jpgرادیو فردا - شماری از رسانه‌های اسرائیلی شنبه ۲۲ دی در گزارش‌هایی ادعا کردند که حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، دچار حمله قلبی شده است.

روزنامه‌های اسرائیل هیوم و معاریو از جمله این رسانه‌ها هستند که نوشته‌اند، حسن نصرالله بعد از حمله قلبی به بیمارستانی در لبنان انتقال یافته است.

بامداد شنبه جری ماهر، یک روزنامه‌نگار لبنانی مخالف سازمان حزب‌الله، در توییت‌هایی با استناد به یک «منبع اطلاعاتی لبنانی» مدعی شد که حسن نصرالله دچار حمله قلبی شده و اکنون در بیمارستانی در کشورش بستری است.

به نوشته این روزنامه‌نگار، «منبع اطلاعاتی لبنانی» یاد شده گفته‌اند که «یک مقام ارشد حزب‌الله» به بیمارستان بیروت انتقال یافته، و منابع دیگر نیز «تایید کردند که فرد مورد اشاره، حسن نصرالله است».

این گزارش‌ها می‌گویند که حسن نصرالله از مدتی پیش به سرطان مبتلا شده و حمله قلبی او در ادامه «سرطان‌اش»، بروز کرده است.

سازمان حزب الله و دولت لبنان و همچنین ایران، مهم‌ترین حامی حزب الله، به این گزارش‌ها واکنشی نشان نداده‌اند.

از حدود دو ماه پیش که اسرائیل عملیات مهندسی «سپر شمال» را برای «کشف و انهدام تونل‌های تهاجمی حزب‌الله» آغاز کرد، رسانه‌های اسرائیل پی در پی تاکید کرده‌اند که دبیر کل حزب‌الله به این امر واکنشی نشان نداده در حالی که تا پیش از آن، به هر مناسبتی برای طرفدارانش سخنرانی می‌کرد.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

در سال‌های گذشته نیز گزارش‌هایی تایید نشده در خصوص ابتلای حسن نصرالله به سرطان در رسانه‌های عربی و نیز رسانه‌های اسرائیلی منتشر شد؛ اما هر بار پس از مدتی، حزب‌الله با انتشار ویدیوهایی از سخنان او در خصوص رویدادهای روز، گزارش‌های ادعایی در خصوص وضعیت جسمانی نامناسب او را عملا رد کردند.

از سویی آیت الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع تقریب مذاهب، و میزبان کنفرانس دو ماه پیش «وحدت اسلامی» در تهران، گفته بود که حسن نصرالله به کنفرانس دعوت شده، اما در نهایت شیخ نعیم قاسم، معاون نصرالله، به تهران رفت.

وضعیت جسمانی حسن نصرالله و محل زندگی‌اش که در شمار مهم‌ترین رازهای سازمان حزب الله است، همواره مورد توجه اسرائیل و رسانه‌های این کشور است؛ اسرائیل که اکثر دبیرکل‌های پیشین حزب الله را از پای درآورده، سوگند خورده که حیات حسن نصرالله «قرضی» است.

نصرالله از زمان جنگ تابستان ۱۳۸۵ میان حزب الله با اسرائیل در مخفیگاه‌ها زندگی می‌کند و تنها در موارد معدودی در ملا عام حضور یافته و تمامی سخنرانی‌های او نیز از طریق ویدیو کنفرانس برای هوادارانش انجام می‌شود.

اسرائیل در سه سال اخیر بارها در چارچوب حمله به «اهداف ایرانی» در سوریه، حزب‌الله را نیز به عنوان مهم‌ترین متحد ایران مورد ضربه قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، آخرین حمله اسرائیل، شامگاه جمعه ۲۱ دی به یک انبار جنگ‌افزار در فرودگاه دمشق انجام شد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه هم گزارش داده که موشک‌های انتقال یافته از سوی ایران برای حزب‌الله در این انبار ارتش سوریه، هدف جنگنده‌های اسرائیلی در حمله جمعه شب قرار گرفت.

اسرائیل، حزب الله و ایران در برابر خبر حمله جمعه شب به فرودگاه دمشق سکوت کردند اما نخست وزیر اسرائیل حمله مشابه دو هفته پیش به سوریه را تلویحی تایید کرد. سوریه شنبه ۲۲ دی از اسرائیل به شورای امنیت شکایت کرد و وزارت خارجه سوریه نیز در بیانیه‌ای نوشت که اسرائیل با انگیزه «طولانی‌تر کردن بحران سوریه» به این حملات ادامه می‌دهد.

در این میان، وبسایت النشره، نزدیک به حزب الله، شنبه ۲۲ دی از آمادگی این سازمان برای رویارویی با حمله احتمالی اسرائیل در بهار آینده، خبر داده است.

حسن نصرالله تیر ۱۳۹۵، زمانی که آمریکا بانک‌های لبنان را به خاطر مراودات با حزب‌الله تهدید به تحریم کرد، گفت «پول، نان، آب و موشک‌هایی که با آن اسرائیل را تهدید می‌کنیم، همه از ایران می‌آید» و «تا زمانی که ایران پول داشته باشد، حزب الله (از ایران) پول و امکانات دریافت می‌کند».

حسن نصرالله، ۵۸ ساله، به دنبال ترور سید عباس موسوی، دبیر کل پیشین حزب الله در حمله هوایی اسرائیل در زمستان ۱۳۷۰، با موافقت مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران به دبیرکلی حزب‌الله منصوب شد و در ۲۷ سال گذشته، این سازمان را به بزرگ‌ترین گروه شبه نظامی جهان مبدل کرده که توان آن، به تایید اسرائیل و کارشناسان نظامی جهان، از ارتش‌های بسیاری از کشورهای جهان بیش‌تر است.

حزب‌الله با الهام از آموزه‌های اسلام سیاسی آیت‌الله روح‌الله خمینی، بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی ایران، و با همکاری مستقیم سپاه پاسداران ایران در اوایل دهه ۶۰ خورشیدی برپا شد و مهم‍ترین هم‌پیمان منطقه‌ای ایران از آغاز کار خود بوده. این سازمان نیروهایی را در پارلمان و دولت لبنان دارد، اما از نظر بسیاری از کشورها و سازمان‌های جهانی، یک نهاد «تروریستی» است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy