Monday, Jan 14, 2019

صفحه نخست » تازه‌ترین ادعا درباره نماینده متهم به تجاوز به دختر جوانی که خودکشی کرد

suicide_011319.jpgصدای آمریکا - یک هفته از خودکشی «زهرا نویدپور» گذشته است؛ دختر جوانی که گفته بود قربانی تجاوز یک نمانیده مجلس شده است. اکنون برخی منابع می گویند نماینده ای که به تجاوز به او متهم است، توسط یک چهره با نفوذ اصلاح طلب در مجلس همچنان نماینده ماند.

«زهرا نویدپور» در طول چهار سال گذشته، چندین فایل صوتی و تصویری منتشر کرده بود، و گفته بود سلمان خدادادی نماینده شهرستان ملکان به او تجاوز کرده است اما پیگیری‌های او به جایی نرسید و این زن جوان در ۱۶ دی خودکشی کرد.

این روایت را اکبر اعلمی نماینده سابق مجلس تایید کرده بود.

هنوز مقامات درباره این اتهام پاسخی نداده اند اما روز شنبه ۲۲ دی «علیرضا زاکانی» چهره اصولگرا و نماینده سابق مجلس مدعی شد:‌ «ادعای خودکشی دختری از سوءاستفاده نماینده شهرستان ملکان نیاز به اثبات در دادگاه دارد ولی کمیسیون تحقیق مجلس هشتم بعد از بررسی های زیاد رای به عدم صلاحیت این نماینده داد که اتفاقا با دفاع دکتر پزشکیان وی در مجلس ماند و بالطبع ایشان در صورت اثبات باید پاسخگوی این اتهام نیز باشد.»

اصلاح طلب نزدیک به دولت روحانی

با اینکه برخی گفته اند زاکانی برای تسویه حساب حزبی این اظهارات را بیان کرده، اما آقای خدادادی به عنوان چهره نزدیک به دولت حسن روحانی و اصلاح طلبان شناخته می شود. او که سابقه مدیرکل اداره اطلاعات اردبیل و سپس فرمانده سپاه ملکان را داشت از زمان مجلس ششم به اصلاح طلبان نزدیک شد. او در فروردین ۱۳۹۳ به عنوان مشاور محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران منصوب شد.

مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

این اظهارنظر آقای زاکانی که در گذشته از حامیان محمود احمدی نژاد بوده و چهره نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی محسوب می شود با واکنش هایی در فضای مجازی نیز روبرو شده است:

«زهرا نوید پور» در چند سال اخیر چند ویدئو داد و در آن درباره ادعای تجاوز توسط سلمان خدادادی یکی از نمایندگان و رئیس فعلی کمیسیون اجتماعی مجلس را شرح می داد.

این فایل صوتی هم از مکالمه سلمان خدادادی و خانم نویدپور منتشر شده است:

بعد از اینکه اکبر اعلمی یکی از نمایندگان سابق در مجلس ششم و هفتم شورای اسلامی در کانال تلگرامی خود خبر مرگ این زن ۲۸ ساله را به علت خودکشی در روز ۱۶ دی منتشر کرد، یک عضو هیئت نظارت بر نمایندگان مجلس ایران به خبرگزاری ایرنا گفت که شکایتی در این خصوص به هیئت نظارت بر نمایندگان نرسیده اما اگر شکایتی به این هیئت ارجاع داده شود، رسیدگی خواهد شد.

مرگ زهرا نویدپور در فضای مجازی بازتاب زیادی داشت و برخی کاربران خواستار پاسخگویی مسئولان در این مورد شدند.

سکوت مقامات در این مورد در حالی ادامه دارد که مقام های ارشد جمهوری اسلامی از رسانه‌ها خواسته اند که از «مچ‌گیری» مسئولان خودداری کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy