Monday, Jan 14, 2019

صفحه نخست » شبکه مالی و قاچاق نفتی سپاه با خلل مواجه شده

keshti_sepah.jpgایران بریفینگ - یک مدیر ارشد نفتی دولت ایران گفته است کسی حاضر نیست از ما یک بشکه بیشتر نفت بخرد، حتی آنها که از تحریم‌ها معافند.

این در حالی است که دومین ماه از آغاز دور جدید تحریمهای آمریکا علیه حکومت ایران می‌گذرد.

این مقام ارشد نفت ایران با تایید تاثیرات تحریمهای آمریکا گفت که هیچ کشوری حاضر نیست حتی یک بشکه بیش از معافیت‌هایی که آمریکا برای برخی خریداران نفت ایران در نظر گرفته بخرد.

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت ایران با تایید تاثیرات تحریمهای آمریکا علیه ایران گفت فروش نفت ایران با خلل مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، امیرحسین زمانی‌نیا، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با اشاره به دشواری‌های ایران برای فروش نفت گفت: «آنچه می‌توانم در این زمینه بگویم این است که همه مجموعه وزارت نفت برای مقابله با تحریم‌ها بسیج شده است. فروش نفت، هم اکنون مهم‌ترین اولویت وزارت نفت است تا بازار نفت ایران که پس از برجام به‌سختی به دست آمد، محفوظ بماند و از دست نرود.»

او با اذعان به نفوذ مالی ایالات متحده آمریکا و با اعتراف به موثر بودن تحریم‌ها علیه صنعت نفت ایران توضیح داد: «چین، هند، ژاپن، کره جنوبی و بقیه کشورهایی که برای واردات نفت ایران از آمریکا معافیت گرفته‌اند حاضر نیستند یک بشکه بیشتر از معافیتی که گرفته‌اند از ایران نفت خریداری کنند.»

زمانی‌نیا درباره سازوکار پیشنهادی اروپا برای تبادل مالی با ایران (SPV) نیز گفت: «این سازوکار اجرایی خواهد شد و کمک‌کننده هم خواهد بود، اما مشکل‌گشا نیست. در واقع هر اقدامی که اروپایی‌ها می‌خواهند انجام دهند، متوجه نفوذ آمریکا می‌شود.

سپاه پاسداران مدتهاست از طریق شبکه‌های مالی خود در روسیه، امارات، عراق و سوریه در صدد پوشش نقل و انتقالات مالی از خارج از کشور به داخل و بالعکس هست، بخش عمده مبادلات نفتی ایران نیز در غالب معاملات تهاتری (نفت در برابر کالا) است در نتیجه فقط قاچاق نفت توسط افراد شناخته شده و مورد وثوق ایران که در گذشته افرادی همچون رضا ضراب، بابک زنجانی و یا اسماعیل احمدی مقدم (فرمانده وقت نیروی انتظامی) می‌ماند که آنهم عملا با شکست مواجه شده.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy